Agfa a EFI vyvracejí fámy o fúzi

EFI je lídr oboru ve velkoformátových kotoučových inkoustových tiskárnách, ale postrádalo špičkový hybridní systém. Podobně Agfa je v čele pokroku se svým hybridním LED UV systémem Jeti Tauro, ale chybí jí 5m kotoučová LED UV tiskárna. Takže než aby obě společnosti věnovaly spoustu času a výdajů na výzkum a vývoj vlastních systémů k zaplnění těchto mezer, rozhodly se, že z ekonomického a taktického hlediska a vzhledem k rychlosti uvádění na trh dává největší smysl globální strategické partnerství. Tiskárny ponesou značku prodávající organizace a poprodejní servis a podpora zůstanou při starém, stejně jako nabídka řídicích jednotek EFI Fiery a Agfa Asanti. Dále by Agfa a EFI neměly vzájemně oslovovat svoje stávající a potenciální zákazníky. Vincent Wille, prezident, Digital Print & Chemicals, Agfa: „Konkurence, která tu byla v minulosti, zůstane i v budoucnu. Zákazníci se stále budou setkávat se dvěma různými společnostmi, z nichž každá má nyní úplnější portfolio.“

Arnaud Calleja, viceprezident, Digital Print Solutions, Agfa, na tiskové konferenci při veletrhu Fespa odpovídal, že pověsti, jež naznačují fúzi Agfy s EFI či jeho akvizici, se naprosto mýlí: „Nevidím Agfu jako Davida a EFI jako Goliáše. Myslím, že máme srovnatelnou velikost, ale EFI je trochu větší než my, pokud jde na digitální řešení pro značení a displeje. EFI je skvělý konkurent a budeme dál soutěžit, nicméně budeme sdílet část sortimentu. Podle dohody EFI přebírá platformu Agfa Tauro a Agfa od EFI pětimetrovou platformu. Proč? Abychom našim zákazníkům po celém světě nabídli nejlepší výběr tiskáren a řešení. Nejde o žádné sloučení, převzetí, je to výměna tiskáren. Agfa nemohla obchodovat s některými zákazníky, protože byli zákazníky EFI, teď může. To rozšiřuje náš dosah na celý trh. Je to přínos pro nás i pro ně. Co přijde dál, nevím. My v Agfě jsme velmi pragmatičtí a víme, že v EFI jsou také. Chceme, aby tento první krok fungoval. Agfa nepřebírá EFI ani naopak, je to obchodní smlouva.“

Ken Hanulec, viceprezident pro marketing, EFI: „Je to obchodní smlouva, jíž jsme vyplnili mezeru v naší nabídce a naopak. Rozhodli jsme se pro ni, protože dává více příležitostí pro každou společnost spíš než důvod pro konsolidaci nebo konflikt, a uvidíme, jak se vše vyvine – ale tohle je začátek našeho vztahu jako čistě obchodní dohoda o výrobcích.“

Arnaud Calleja, viceprezident, Digital Print Solutions, Agfa (zdroj: https://grafisch-nieuws.knack.be)