Vítězové Digital Labels & Packaging Awards 2023
V červnu v Londýně odborný časopis Digital Labels & Packaging uděloval ceny za nejlepší digitálně potištěné etikety a obaly. David Pittman, vydavatel: „Po loňském prvním ročníku tohoto programu se letos sešel větší počet přihlášek od více společností z širších oblastí obalového průmyslu a udělili jsme i více cen. Soutěž je otevřena všem v dodavatelském řetězci, kdo využívají suchý toner nebo inkjet při výrobě etiket, sáčků, krabic, beden, lahví atd., od plnobarevného tisku po povrchovou úpravu ofsetem potištěných archů.“
• Supreme Award, sponzoruje Whitmar Publications, a Cena za vynikající dokončování a zušlechťování, sponzoruje A B Graphic International: Litograf, Slovensko, za Pomfy Sekt. „Skvělá etiketa potištěná inkjetem ukazuje možnosti digitálního tisku a dokončování pomocí jednotky MGI. Porotce ohromila kvalita tisku a povrchové úpravy, která na láhvi vypadá ještě úchvatněji a efektněji. Vítězný vzhled a dojem vytváří poutavý design s použitím černé na černé a kombinace digitální fólie a laku plus speciálního výseku.“
• Vynikající inkjetový tisk, sponzoruje Domino: Limpet Labels za Pumpkin Spice Detail Spray. „Odvážný design se zřetelným negativním textem, taktilním efektem a variabilními úrovněmi lesku předvádí schopnosti inkoustové tiskárny.“
• Vynikající tonerový tisk, sponzoruje Xeikon: The Label Makers za Speyside Whisky Easter Edition. „Jasný, výrazný design se silnou vrstvou toneru, detailní fólií a skvělým použitím čistých barev s velmi hladkými přechody.“
• Vynikající hybridní tisk, sponzoruje Fujifilm: Label Apeel za Royal Ocean Racing Club. „Kombinace flexotisku a tonerového tisku v pozoruhodném designu s vysokým nánosem laku a jiskřivou fólií vytváří působivý výsledek.“
• Vynikající aplikace – primární balení, sponzoruje Gallus: ProAmpac Grimsby za Nestlé Splash – KitKat. „Kampaň zahrnovala variabilní design a číslování více než 100 000 unikátních obalů pro více SKU, přičemž použití softwaru prokázalo velkou kreativitu.“
• Vynikající aplikace – sekundární balení, sponzoruje Inca: Cepac za bedny Absolut LEB. „Výjimečný účinek jasných barev a vysoce lesklého povrchu činí z tohoto obalu důstojného vítěze.“
• Vynikající design, sponzoruje Close Brothers Asset Finance: MCC Sydney za vodku White Label. „Odvážná oboustranná grafika s detailní fólií a lakováním přes texturované laminované etikety vytváří pozoruhodný vzhled.“
• Inovace, sponzoruje O&PM Europa: Mercian Labels za komplexní automatizaci výroby. „Na porotce zapůsobila efektivita výrobního procesu, protože způsob, jak byly odstraněny překážky při tisku a dokončovací úpravě, bude v budoucnu bezpochyby široce kopírován.“
• Analog na digitál, sponzoruje Dantex Group: Independent II za Jeptha Creed Kentucky Straight Bourbon Whiskey. „U porotců vysoce zabodoval přechod z flexa na inkjet v náročném designu se silným nánosem, detail v logu a eliminace znatelného pruhování.“
• Vlastní propagace, sponzoruje Bobst: Delga Press za London Packaging Week Choc Box. „Po vzrušené debatě bylo velmi těsné rozhodnutí ovlivněno efektivním využitím digitálního dokončování ve spojení s kustomizací a poutavou kampaní využívající sílu digitálu pro malou sérii.“
• Variabilní data, sponzoruje eProductivity Software: First Impression Labels za lahve na vodu Yes! Definitely. „Skvělé využití digitálního tisku pro osvěžující design, který ukazuje flexibilitu digitálního tisku a jeho schopnosti – od jemných detailů až po silnou černou – s měsíčními aktualizacemi, které skvěle využívají proměnná data a design.“
• Ekologická společnost roku, sponzoruje Screen: Springfield Solutions. „Péči a odhodlání této společnosti stát se organizací s nulovými emisemi je třeba ocenit. Zapojení zaměstnanců do celého procesu posiluje holistický přístup ke zmenšení ekologické stopy.“
• Nejlepší nová společnost, sponzoruje Cerm: 2K Polymer Systems (Kingfisher). „Zapůsobilo, že se organizace hluboce zakořeněná v jiném odvětví rozhodla založit specializovanou divizi digitálního tisku, se skvělými výsledky dosaženými za méně než rok – vyrobila 6,6 mil. etiket.“
• Budoucí hvězda, sponzoruje Infigo: Tom Gould, provozní v dokončovací úpravě, Hine Labels. „Vývoj a pokrok vítězného kandidáta za dobu jeho působení ve společnosti zahrnovaly různé části výroby a provozu, což prokázalo oddanost osobnímu rozvoji a neustálému zlepšování.“