Evropská sdružení výrobců lepenek se sloučí

Oborová sdružení CEPI Cartonboard (European Association of Cartonboard Manufacturers) se členy v 10 zemích a Pro Carton (European Association of Carton and Cartonboard Manufacturers) se členy ve 13 zemích, obě se sídlem ve Švýcarsku, se hodlají sloučit, aby vytvořily mnohem výkonnější a efektivnější skupinu, jejíž hlas bude silněji znít celým lepenkářským průmyslem. Vznikne několik nových aktivit, každá zaměřená na řízení synergií, lepší zastoupení sdružení a zlepšení podpory, kterou nabízí svým členským organizacím. Organizace poté bude vystupovat pod názvem Pro Carton. Vzájemné vazby mezi asociacemi byly dlouhodobě silné. V říjnu 2022 v Krakově členové obou sdružení vyjádřili záměr prozkoumat možnosti spojení. To bylo po 12měsíčním období konzultací potvrzeno na výroční valné hromadě Pro Cartonu letos v červnu v Bruselu. Michele Bianchi, předseda, Pro Carton: „Vznikne tak silnější sdružení, které zajistí, že budeme připraveni to, co přinese budoucnost evropského průmyslu kartonů a lepenek. Naše jednota spolu se silnějším hlasem, mezioborovou spoluprací a užší spoluprací s ECMA (European Carton Makers Association; se členy ve všech zemích Evropského hospodářského prostoru, pozn. překl.) zajistí podporu potřebnou pro udržitelný růst našeho oboru.“

Pro Carton také potvrdil nové členy výboru, kteří pomohou strategicky vést obě sdružení před finálním sloučením v polovině roku 2024 – dojde k němu poté, co budou úspěšně ukončeny všechny zákonné procedury. Členové se svých funkcí ujímají okamžitě: Michele Bianchi, CEO, RDM Group (potvrzen jako předseda, na obr. níže); Andreas Birmoser, Stora Enso; Andreas Boo, Holmen Iggesund; Nick Dowling, Westrock; Neil Fox, Metsä Board (nově zvolen místopředsedou); Thomas Kratochwill, MM Board & Paper; Kemal Ozkirim, Kartonsan; Jean-Francois Roche, Graphic Packaging International. Horst Bittermann dál povede Pro Carton a v roli generálního ředitele dohlédne na transformaci a sloučení acosiací. Winfried Mühling zůstává ve funkci ředitele marketingu a komunikace.