Chytrému napověz…

Až dosud nálepky na ovoci, jako jsou banány nebo jablka, představovaly pouze zbytečný odpad, nebo alespoň nesly kód plodiny pro pokladní systém. Ale co kdyby naopak místo toho pomohly v boji proti plýtvání potravinami?

Podle Organizace pro výživu a zemědělství (FAO) a kolumbijského ministerstva pro plánování se jen v Kolumbii ročně vyhodí 6,1 mil. t potravin a 40 % z toho představuje ovoce a zelenina. Aby přispěl k vyřešení tohoto problému konkrétně u ovoce a zeleniny a současně podpořil vzdělávání nakupujících, obrátil se řetězec supermarketů Makro na mezinárodní kreativní agenturu Grey. Agentura navrhla promyšlené nálepky velikosti 2,5 × 2,5 cm (viz video tohoto týdne), které se spoléhají na „analogové“ barvy, nikoli na digitální technologii, aby spotřebitelům ukázaly, že plodiny lze použít v každém stadiu zralosti. Každá barva na nálepce je spojena se sérií snadných receptů, které můžete najít i na instagramovém účtu Makra. Škála barev byla pro každou položku záměrně a pečlivě volena. Juan José Posada, předseda a kreativní ředitel, Grey: „Protože Kolumbie je země s nadbytkem ovoce a zeleniny, je zde problém s odpadem horší. Lidé vyhazují potraviny, protože nejsou ‚dokonalé jako na obrázku‘. Ale tyto nálepky a prodloužená použitelnost ovoce a zeleniny odmění zákazníky lahodnými recepty. Všelijaké odrůdy ovoce jsme fotili za co nejvíc neutrálních světelných podmínek a pak zpracovali vzorky slupky do návrhu. V případě manga nebo banánu jsme dokonce přidali skvrny, aby odpovídaly všem stadiím zralosti. Takže ve správnou chvíli se nálepka jako zázrakem ztratí a ukáže se jenom název receptu.“