Novinka mezi konzervami: Ecotwist
Thai Union, světový lídr ve zpracování mořských plodů a ryb s více než 44 000 zaměstnanci a tržbami přes 3,9 mld. $ ročně, uvedl v červnu do obchodů britského potravinářského řetězce Asda konzervy s tuňákem své značky John West v novém obalu Ecotwist, navrženém pro snadné použití, udržitelnost a minimální plýtvání. V Británii budou Asdu brzy následovat další významní obchodníci a podle výsledků na jednom ze svých hlavních trhů naplánuje Thai Union uvedení i v dalších zemích.
Ecotwist představuje velkou inovaci obalů v kategorii trvanlivých výrobků z tuňáka za posledních 20 let. Paul Reenan, předseda pro Evropu, Thai Union: „John West UK strávil vývojem tři roky. Formát multipacku je snadno použitelný, skladovatelný a recyklovatelný. Po zprovoznění vlastní balicí linky v Británii nyní může dodávat výrobky rychleji a lépe přizpůsobené obchodníkům, odlišit se od konkurence a privátních značek.“
Lehčí, nově zkonstruovaná plechovka, která pojme stejný objem při menší velikosti, ročně ušetří přes 400 t oceli. A redukuje objem ostatních přísad, jako je slunečnicový olej, voda nebo nálev, které se běžně nekonzumují, o dalších 1 500 t. Patentovanou „věž z plechovek“ drží pohromadě etiketa nazvaná SmartStrip, čímž eliminuje také obalový odpad v objemu 65 t plastových smršťovacích návleků anebo 300 t lepenky ročně. V Británii lze Ecotwist recyklovat z domácího tříděného odpadu. „Bylo nezávisle ověřeno, že SmartStrip je plně recyklovatelný, plechovky lze tudíž recyklovat jako celek.“