Vývojář softwaru na výpočet uhlíkové stopy získal další investici

Amsterdamský nezávislý start-up Pickler, jenž programuje software pro obalářské společnosti na výpočet, snížení a komunikaci uhlíkové stopy jejich produkce, shromáždil v novém kole financování 500 000 eur, především od fondu rizikového kapitálu Shamrock Ventures, ale také stávajících andělských investorů a investiční firmy APX, založené automobilkou Porsche a konglomerátem Axel Springer.

Pickler tvrdí, že obaly mohou za 5 % světových emisí, nicméně jen 2 % jejich prodejců mají vyžadované důkazy na podporu svých tvrzení o udržitelnosti. To znamená 98% riziko poškození pověsti greenwashingem, ztráty zákazníků a vysokých nákladů na nápravu. Firma proto vyvinula okamžitou, rozšiřitelnou a transparentní metodu založenou na vyhodnocení životního cyklu (LCA), nazvanou fast-track LCA. Tu kombinuje s intuitivními prediktivními algoritmy soustředěnými na obal a nezávislým, dynamickým datovým systémem Idemat, který soustavně automaticky aktualizován o nové odborné recenze EPD (environmentální prohlášení o produktu) a LCA a bezprostředně reflektuje jakoukoli změnu údajů v hodnotovém řetězci. To umožňuje kalkulovat stopu (LCA) za zlomek současných nákladů, dokonce i když výrobce dodá málo údajů, uživatelsky přívětivým způsobem bez ohledu na odborné znalosti uživatele. Ve spolupráci s nadací Sustainability Impact Metrics (spin-off Technické univerzity Delft) zajišťuje nezávislost a věrohodnost své metodologie, databáze i výsledků. Vzájemně lze porovnávat materiály, procesy, výrobky nebo sortiment. Software přichází v pravý čas, jelikož jsou výrobci, distributoři a obchodníci s obaly začínají být nuceni transparentně vykazovat vliv svého sortimentu a řeší obtíže s vytvářením a komunikací věrohodných důkazů ve velkém měřítku. Pickler je naprosto v souladu s předpisy proti greenwashingu [https://www.packaging-cz.cz/magazine/packaging0124/index.html#p=22], jako je směrnice EU o zelených tvrzeních a nizozemský Úřad pro spotřebitele a trhy. Koen de Beer, spoluzakladatel, Pickler: „Spolu s průkopníky v obalovém průmyslu hrdě dokazujeme, že transparentní příběh o ekologickém vlivu výrobků přináší obchody s krátkou návratností investic. Díky nové investici můžeme oslovit více společností.“