Tesco slibuje o 55 milionů kusů plastu méně

Britské Tesco ruší plastové obaly pro vícekusová balení papírových kapesníčků vlastní značky a nahrazuje je recyklovatelným papírem, čímž prý ročně ušetří více než 55 milionů kusů měkkého plastu.

Ve srovnání s papírovými krabicemi se příruční balení kapesníčků obvykle používá na cestách, což znamená, že je větší pravděpodobnosti, že plastový obal skončí v životním prostředí.

Od poloviny prosince začala společnost Tesco převádět jednotlivá balení, stejně jako multipacky papírových kapesníků značek Gentle White a Balm na obaly z papíru s osvědčením FSC.

Britský maloobchodní řetězec je „prvním“ supermarketem, který provedl změnu u kapesníků své značky, tím ušetří téměř 35 tun nového měkkého plastu, který by jinak vznikl každý rok.

Courtney Pallettová, manažerka kampaní, Tesco: „Na rozdíl od krabic se kapesní verze používá na cestách a může se až příliš snadno stát odpadem. Nový papírový obal funguje stejně dobře jako starý plastový, ale je udržitelnější.“

Tesco uvádí, že od roku 2019 dosud odstranilo přibližně 2,2 miliardy kusů plastů.

V loňském roce se zbavilo barevných uzávěrů na zhruba 245 milionech lahví mléka, které ročně prodá. Odstranění barev, které se tradičně používají k vymezení hladiny tuku, usnadnilo recyklaci uzávěrů a pomohlo mu zlepšit bilanci ekologické udržitelnosti.

Značka Unilever spolu s Tescem vyzkoušela papírové kelímky na své instantní nudlové polévky. Nové kelímky lze údajně recyklovat doma s ostatním papírovým odpadem a na obalech jsou štítky, které nakupující navádějí na správný postup jejich likvidace.