Chytrá sklenice majonézy má omezit plýtvání

Výrobce potravin Hellmann’s spojil síly s agenturou Ogilvy a navrhli chytrou sklenici Smart Jar na majonézu, která spotřebitelům sdělí, zda je v jejich chladničce optimální teplota, aby udržela potraviny déle čerstvé a omezila jejich plýtvání. Sklenice je součástí kampaně Hellmann’s „Make taste, not waste“ (tedy „chutně bez plýtvání“), zahájené v roce 2021, a myšlenka vychází ze zjištění nedávné studie, že v chladničkách nastavených nad 5 °C se potraviny zkazí o tři dny rychleji. V podmínkách pod tímto prahem se aktivuje termochromická barva na etiketě této sklenice a odhalí skryté zprávy a ilustrace navržené ilustrátorkou Ellen Porteusovou z agentury Jacky Winter Group. Prototypy sklenice byly rozeslány aktivistům proti plýtvání potravinami, běžným spotřebitelům výrobků Hellmann’s a influencerům na sítích TikTok a Instagram ve snaze ovlivnit chování britských spotřebitelů v celostátním měřítku.

Dan Fisher, globální výkonný kreativní ředitel pro Unilever, Ogilvy: „Plýtvání potravinami je vážná věc, ale tyto chytré sklenice vtipným způsobem poučují lidi, jak s ním snadno bojovat. Trvalo nám přes rok, než technologie fungovala správně, ale konečný výsledek stojí za to.“

Catherine Davidová, ředitelka pro spolupráci a změnu, WRAP: „Každý rok skončí v odpadu přes 4,5 mil. t dobrého jídla. Průměrnou rodinu to stojí kolem 700 liber ročně. Klíčový spouštěč kažení potravin je jejich nesprávné skladování a se správnou teplotou v chladničce zůstanou déle čerstvé. Načasování této brilantní kampaně na evropský Akční týden proti plýtvání potravinami (6.–12. března) je dokonalé.“