Zaostřeno na umělou inteligenci

Jeden z největších pivovarů na světě Anheuser-Busch InBev hodlá být i jedním z nejinovativnějších. Využil chatbot ChatGPT a generátor obrazů Midjourney, aby na oslavu 150. výročí jeho značky Beck navrhly omezenou edici piva, jeho branding a marketing. Technologie prý řídila veškeré editování a postupný vývoj až do finální verze, takže Beck’s Autonomous je asi „úplně první strojově vytvořené pivo na světě“. Laura Salwayová, ředitelka marketingu, Beck: „Pivo plzeňského typu s 5 obj. % alkoholu se prodává v hybridní nádobě napůl z hliníku a napůl ze skla o objemu 330 ml. UI sestavila recepturu z lokálních německých plodin a 100% přírodních přísad. Zná svoje pivo a ví, proč Beck’s chutná tak dobře. V plánu je uvedení zkušební série 450 plechovek na tři klíčové trhy: Spojené království, Německo a Itálie. Ale to je jen první krok a napovídá, že na tomto poli se bude dále pracovat.“ Objednávky byly přijímány přes web značky od 12. dubna.

 

Infigo, poskytovatel řešení web-to-print pro polygrafii a obalový průmysl, přivádí do oboru umělou inteligenci v podobě nového nástroje pro parametrický design, který představil na konferenci InPrint v Mnichově. Nástroj bude spolupracovat s on-line personalizačním softwarem pro návrh obalů Infigo MegaEdit. Parametrický design je metoda, kdy trojrozměrné prvky na obalech, jako jsou krabice a bedny, tvarují algoritmické procesy, nikoli produktový designér. Schopnosti UI přicházejí v okamžiku, kdy polygrafie zažívá nárůst poptávky po řešeních digitálního tisknu nabízejících větší rychlost, flexibilitu a hospodárnost. Douglas Gibson, zakladatel a generální ředitel, Infigo: „Trh je pod tlakem, protože spousta nově uváděných strojů od HP a dalších výrobců směřuje svou účinností k nepřetržitě pracující digitální továrně. S integrací poskytovatelů jako Hybrid Software a CERM se dokonale automatizovaná tiskárna stává skutečností. Toto je první v řadě modulů a integrací, které umožní dodávat silně ziskové obaly v nízkých nákladech prostřednictvím UI.“ Nástroj bude později rozšířen i pro zpracovatele etiket a běžné a akcidenční tiskárny.

 

Átma znamená v sanskrtu „duše“. Vizí společnosti Avery Dennison je, že každý výrobek bude mít svoji „duši“ čili jedinečný digitální identifikátor, který ho bude provázet celým hodnotovým řetězcem a umožní všem zúčastněným vidět jeho skutečné já (átma). Její cloudová produktová platforma atma.io nyní pomáhá spravovat přes 28 mld. položek pro značky v oděvním průmyslu, maloobchodě, potravinářství a zdravotnictví. Avery Dennison do ní nyní přidává nové prvky umělé inteligence, které budou zaváděny postupně během roku. Jarní update zahrnuje integraci chatbotu ChatGPT pro automatizaci výstražné reakce. Jako první z mnoha aplikací generativní UI na atma.io usnadní spolupráci a zefektivní komunikaci mezi partnery v rámci distribučního řetězce a zároveň zajistí dodržování soukromí a ochrany dat. Tým pracuje i na dalších schopnostech, jako jsou dotazy v přirozeném jazyce na velké soubory dat, které atma.io spravuje, či tvorbu obsahu pro spotřebitele a inteligentní personalizovaná upozornění. Max Winograd, viceprezident pro digitální řešení, Avery Dennison: „Účelem využití technologií UI, včetně ChatGPT, je zvýšit efektivitu omezením doby, kterou lidé musejí strávit opakovanými manuálními úkony. Dnes správci zdrojů a distribučních řetězců tráví spoustu času honem za informacemi po e-mailu, opakovaně píší dotazy a odpovědi. S naší UI pomáháme tyto procesy podstatně urychlit při zachování důvěryhodných lidských kontaktů mezi partnery v distribučním řetězci. V posledním roce jsme na platformu přidali dalších 6 mld. položek a navázali partnerství se značkami jako SAP, Wiliot a Hedera.“

Pivo Beck’s Autonomous – jeho šložení, obal i marketingovou kampaň vyvinula umělá inteligence