Nová řada aseptických plastových upoutaných uzávěrů

Směrnice Evropské unie o jednorázových plastech vstoupí v platnost v červenci 2024. Má za cíl snížit dopady jednorázových plastových výrobků na životní prostředí. Affaba & Ferrari™, značka TriMas Packaging, nabízí nově řadu upoutaných uzávěrů navržených tak, aby zůstaly trvale připevněny k lahvi po otevření a během jejího použití. Produkty TriMas Packaging splňují směrnici EU o plastech na jedno použití a zabraňují neúmyslnému poškozování životního prostředí.

Nápojové uzávěry patří mezi plastové předměty na jedno použití, které se nejčastěji nacházejí jako odpad na plážích Evropské unie (EU) (Ale i jinde – pozn. red.). Cílem nové směrnice EU o plastech na jedno použití je snížit odpad a usnadnit recyklaci víček a uzávěrů spolu s jejich nádobami: Plastové uzávěry a víčka budou muset zůstat připevněny k nádobám na nápoje o objemu do tří litrů. S ohledem na tuto skutečnost TriMas Packaging nyní nabízí v celé Evropě řešení – uzávěry, které po otevření a během použití zůstávají trvale připevněny k nádobě. Uchycení je tak pevné, že láhev lze otevřít a zavřít více než 15×, aniž by byla narušena integrita uzávěru. Výrobci i distributoři těží z všestrannosti uzávěru a flexibilních možností použití: Vzhledem ke kompatibilitě uzávěru s PET i HDPE lahvemi nejsou ve výrobním procesu nutné nákladné změny tvaru hrdla. Upoutané uzávěry jsou vhodné i pro aseptické plnění, takže výrobci a distributoři mohou zajistit hygienickou výrobu. Kromě toho kroužek pro ochranu proti neoprávněné manipulaci pomáhá výrobcům zaručit bezpečnost produktu pro spotřebitele, kteří také těží z toho, že uzávěr se po otevření uzamkne v široké poloze pro pohodlné nalévání a pití.

Správné řešení splňující všechny požadavky

TriMas Packaging nabízí dvě řešení upoutaných uzávěrů s různými možnostmi závěsů. První varianta, horizontální závěs, má průměr 38 mm s úhlem otevření 140°. Víčko je také dispozici v odlehčeném provedení. Druhou variantou produktu je lehké připoutané víčko se vstřikovaným pantem, dostupné v průměrech 33 mm a 38 mm – a ve dvou úhlech otevření buď 180° (s háčkem) a 150° (bez háčku). Obě víčka jsou k dispozici v různých atraktivních barevných variantách, což zákazníkům umožňuje zvýšit identitu své značky.