Víčko na nápojové kelímky oceněno WorldStar Award

Společnost UniCup Scandinavia ve spolupráci se Švédským výzkumným ústavem (RISE) vyvinula víčko na nápojové kelímky LipLid z organických surovin: 100 % celulózových vláken ze smrku a borovice. Umisťuje se dovnitř pohárku, což podle výrobce mj. zlepšuje stabilitu obalu a zážitek z pití. Podle zakladatelů společnosti se běžná víčka obtížně nasazují, z některých se složitě pije a může být problém s nevhodnou teplotou nápoje: „S LipLid pijete z okraje kelímku namísto z víčka, takže se nepopálíte a nechutná jako papír nebo plast – káva chutná jako ze šálku doma.“ Plastová víčka navíc představují velký ekologický problém – prý se jich celosvětově každý rok vyrobí přes 300 miliard kusů z 1,5 mil. t plastů. Naopak toto patentované víčko je 100% recyklovatelné a 100% organicky odbouratelné v půdě a mořské vodě. Vyrábí se jako tzv. kartonáž nasávaná za sucha a díky své konstrukci spotřebuje o 25 % méně materiálu. Jesper Berthold, CEO, UniCup Scandinavia: „Vidíme, že pro LipLid existuje rozsáhlý trh. Jsme ve styku s významnými řetězci, které mají o jeho koupi velký zájem.“

LipLid se nedávno stalo nejlepším víčkem na světě: zvítězilo v kategorii obalových materiálů a součástí (s dalšími 44 přihlášenými obaly) na WorldStar Packaging Awards 2022.

Na konci března PulPac oznámil, že víčko Liplid začne v průběhu roku ve svých restauracích používat švédský řetezec rychlého občerstvení MAX Burgers, který je prý prvním restauračním řetezcem na světě, který zveřejňuje a kompenzuje vliv potravin na životní prostředí. Sanna Fagerová, obchodní ředitelka, PulPac: "Vyrobíme pro Liplid první sérii dvou milionů kusů víček a těšíme se, až je uvidíme používat u MAX Burgers." Výrobní technologie nabízí přednosti, jako je konstrukční pevnost, vylehčování, stohování, pokročilá geometrie a nesrovnatelná kontrola nad tloušťkou materiálu, což umožňuje vznik velmi tenkých vrstev.