Software Koenig & Bauer Job Optimiser pro plánování produkce

Inteligentní plánování výroby je dnes pro moderní tiskárny nepostradatelné, protože zákazníci požadují stále větší rozmanitost produktů, rychlé dodání a nižší ceny. Agilní plánování a flexibilní procesy jsou zásadní na cestě k Print Shop 4.0, aby bylo možné rychle reagovat na měnící se požadavky zákazníků a zajistit si konkurenční výhodu na trhu.

Se softwarem Job Optimiser nabízí Koenig & Bauer výkonný Advanced Planning Software (APS) pro detailní plánování výrobních procesů. Inteligentní plánovací a optimalizační algoritmy automatizují všechny plánovací úlohy pro vysokou efektivitu plánování. Bezproblémová integrace se systémy MIS a MES umožňuje tiskárnám optimalizovat proces plánování v oblasti výroby a logistiky a tím cíleně řídit materiálový tok a kapacity.

 

Efektivní plánování produkce v pěti krocích

Rychleji k dokonalému výrobnímu plánu díky automatickému detailnímu plánování – s těmito plánovacími funkcemi otevírá Job Optimiser potenciál efektivity v každodenní práci:

  1. Automatizovaný import předem naplánovaných výrobních zakázek z MIS poskytuje všechny informace o zakázkách rychle a spolehlivě. Přehled zakázek se „semaforovým“ asistentem poskytuje rychlý přehled o aktuálním stavu výroby a další informace, jako např. o dostupnosti materiálů a nástrojů, nátiscích a schválení tisku. Všechny zakázky připravené k výrobě lze vybrat pro podrobné plánování pomocí funkcí rychlého filtrování.
  2. Plánování vytížení strojů definuje dostupnost strojů a časová okna pro jednotlivé fáze výroby plánovaných zakázek. Jsou zohledněna všechna možná omezení a závislosti, aby byla zajištěna produkce podle plánu. Pro vysoký stupeň flexibility v podrobném plánování lze zdroje dynamicky upravovat, když se plán změní.
  3. S funkcí Load Balancing lze použít inteligentní řídicí algoritmy k optimální distribuci pracovních procesů na vhodné tiskové a dokončovací stroje, aby bylo dosaženo rovnoměrného využití a vyšší efektivity.
  4. Sekvencování určuje chronologické pořadí, ve kterém jsou na strojích vyráběny různé objednávky. Pořadí zakázek je optimalizováno podle specifických tiskových a strojních parametrů, jako je lakování, typ laku nebo možnosti automatizace příslušného stroje, aby se minimalizovaly doby přípravy. Pokud se plán změní, přizpůsobí se tomu pořadí objednávek a výpočet doby přípravy.
  5. Optimalizovaný seznam objednávek se automaticky předává do softwaru MES LogoTronic a zajišťuje rychlejší pracovní toky a dokonalou synchronizaci procesů.

 

Plánování výroby na zcela nové úrovni

Job Optimiser je ideálním řešením pro automatizované detailní plánování v tiskové produkci. Výrobní sekvence je optimalizována s ohledem na parametry tisku, jako je potiskovaný materiál, barva a požadavky na konečnou úpravu, takže se výrazně zkrátí přípravné časy a vytvoří se další výrobní kapacity pro další zakázky. Tiskové desky, substráty, barvy a další požadované materiály jsou k dispozici na příslušném stroji v plánovaném čase a ve správném pořadí.

Job Optimiser posouvá plánování výroby na zcela novou úroveň. Ať už jde o tiskové úlohy web-to-print s nejkratšími dodacími lhůtami nebo výrobu skládaných krabic s velkým počtem přímých barev a variant – zde lze plně využít výhody optimalizátoru úloh: automatické řazení, dynamické přizpůsobení zdrojů, nepřerušovaná produkce díky vysoké dostupnosti materiálů. Job Optimiser je výkonný, snadno použitelný software pro plánování výroby v tiskárnách a tvoří nedílnou součást Print 4.0 pro zvýšení efektivity v celé firmě.