Obal proteinové tyčinky je kompostovatelný, uhlíkově neutrální a jedlý zároveň

Uhlíková stopa byla zásadní pro spoluzakladatele americké společnosti Impact Snacks, kteří chtějí pozitivně působit jak na spotřebitele, tak na životní prostředí, a to prostřednictvím tří trendů: zdravé tyčinky ze superpotravin; udržitelně optimalizovaného obalu a přímé distribuce. Jak potvrdili certifikovaní auditoři Clearloop, společnost získává zpět více uhlíkových emisí, než vytvoří od výsadby a sklizeň přes výrobu po dopravu ke spotřebitelům. Při výrobě a distribuci jedné tyčinky sice vznikne 0,37 libry uhlíku, ale výrobce každou kompenzuje 1 librou v emisních povolenkách. A nakupuje dostatek povolenek nejen pro sebe, ale zohledňuje i případné chyby v dodavatelském řetězci. Steven MacMaster, kontrolor trvalé udržitelnosti, Impact Snacks: „Značky dnes nesou zodpovědnost za uhlíkovou stopu celého dodavatelského řetězce, což se odráží i v rozšířené odpovědnosti výrobců. Toto břemeno je pro nás jako pro malou společnost neúnosné. Zodpovědný musí být každý člen distribučního řetězce. Ofsety jsou jen dočasnou náplastí, nikoli udržitelným řešením.“

Firma zvolila fólii z nanofibrilované celulózy, dodanou společností Weston Graphics (pozn. překl., uvedené vlastnosti naznačují, že by mohlo jít o NatureFlex od Futamura Chemicals). Fólie je rostlinného původu a certifikovaná jako stravitelná pro anaerobní bakterie, osvědčení o kompostovatelnosti získala od několika nestranných organizací včetně FSC, amerického ministerstva zemědělství, belgické Vinçotte a TÜV Rheinland. „Obal vypadá a je na dotek jako standardní plastová fólie, ale rozkládá se v teple a vlhku v domácím kompostéru i v jakémkoli prostředí, včetně oceánského, za rozumnou dobu 30 dnů. Dokonce je bezpečné ho sníst – sám jsem to udělal už mockrát.“

Obal poskytuje dostatečnou bariéru při nejlepší možné kompostovatelnosti, podpořenou skutečností, že výrobce přizpůsobil složení tyčinky tak, aby nahradilo bariéru chybějící ve fólii. „Bylo obtížné navrhnout tyčinku dostatečně vláčnou, aby bylo potěšením ji sníst, ale zas ne moc, aby nerozložila obal. Nakonec jsme použili olejový povlak, která zaručí roční skladovatelnost, což je méně než u konkurence.“ Značka také zvolila pro potisk sójové barvy, aby nenarušovaly kompostování.