13krát zlato na German Packaging Award 2020

V rámci online akce Týden dialogů pořádané Německým obalovým institutem (DVI) porota Německé obalové ceny vyhlásila letošní vítěze zlaté ceny. Byly oceněny inovace z papíru, vlnité lepenky, lepenky, dřeva, pocínovaného plechu a plastu, jakož i stroje. Vítězové pocházejí z Německa a Švýcarska. Síň slávy nejdůležitějších inovací byla rozšířena o 13 dalších výjimečných řešení, která obzvláště vynikla mezi 38 vítězi. Soutěž se uskutečnila pod záštitou spolkového ministra hospodářství a energetiky.

Ve zvláštní pochvale zdůraznil Dirk Teegelbekkers, výkonný ředitel prémiového partnera PEFC Germany, úspěchy a pokrok, zejména v oblasti udržitelnosti: „My v PEFC jsme se rozhodli poprvé v letošním roce udělit zvláštní cenu pro soutěžní kategorii udržitelnost. Udržitelnost je naší hlavní kompetencí a součástí naší DNA. Proto chceme záměrně podporovat inovace v této oblasti bez ohledu na materiál a oblast použití, protože s množstvím produktů a oblastí použití se nemůžeme omezit na jediný materiál pro balení. Jsme potěšeni mnoha skvělými řešeními a vylepšeními ve všech segmentech materiálů.“

 

Zlatá cena:

• Kompostovatelný tácek na mražené potraviny od společnosti Hofmann Menü-Manufaktur.

• Biologicky odbouratelné, vysoce funkční bariérové fólie, které nahradí konvenční vícevrstvé obaly, od Fraunhofer ISC.

• První plně recyklovatelný papírový sáček pro oblast mražených potravin od společnosti Frosta.

• Nově vyvinutý recyklovatelný vakuový obal vyrobený ze dvou nepotištěných PE fólií bez lepidla od společnosti Wipak Walsrode.

• Neviditelný strojově čitelný štítek integrovaný do návrhu, který zefektivňuje prodejní a balicí procesy a přináší spotřebitelům přidanou hodnotu, od Netto Marken Discount.

• Řešení stroje pro přizpůsobení dávkování a podávání sypkých materiálů až do velikosti šarže 1 od společnosti Rovema.

• Působivý vícestupňový zážitek z rozbalování, který vzbuzuje zájem o poznávání a objevování a nabízí vizuální a haptický zážitek i vyprávění, od firmy Karl Knauer.

• Jasná rozlišovací a efektivně implementovaná značka pro POS od Hermanna Höhinga.

• Připojení uzavíracího víčka systémem, který působivě implementuje novou směrnici EU a současně splňuje zvyky spotřebitelů a potřeby průmyslového procesu bez zvýšení hmotnosti produktu.

• Recyklovatelný obal, který je optimálně přizpůsoben potřebám cílové skupiny, od ADV PAX Lutec.

• Displej, který různými 3D efekty zvýrazňuje výrobky a poskytuje zákazníkovi optimální informace z různých komunikačních oblastí, od DS Smith Packaging.

• Obal pro zámořskou přepravu, který zvyšuje využití kontejnerů o 100 % a tím šetří 50 % CO2 a náklady na přepravu, od firmy G. Gühring.

• Malý plastový nosič nákladu, který lze stohovat s víkem i bez víka a zaujme optimálním poměrem úspory hmotnosti a stability a má propracovanou konstrukci sloupu, od Georga Utze.