Další studie nabádá k optimalizaci obalů
Podle nové studie společností DS Smith a Forbes Insights může velikostně optimalizované balení celosvětově ušetřit miliardy dolarů a miliony tun CO2. Studie, shrnující anketu mezi 370 pracovníky nejvyššího vedení z celého světa, shledala, že 25 % i více toho, co společnosti distribuují, je jen vzduch. To má významný vliv na ekonomiku i prostředí. Např. DS Smith odhaduje, že eliminací volného prostoru v obalech lze celosvětově ušetřit cca 46 miliard dolarů ročně. Studie to dokazuje na číslech ze života, např. Marks & Spencer dosáhl kombinovaných úspor za logistiku, manipulaci a redukci balení 2,1 mil. $. Optimalizovaná velikost balení může drasticky omezit globální emise CO2. Jako příklad studie použila přepravní kontejnery, které jsou z 24 % prázdné: výsledkem je každoročně kolem 61 milionů kontejnerů přepravených zbytečně, což odpovídá 122 mil. t CO2. Podle autorů studie existuje velký potenciál úspor: 34 % dotazovaných manažerů nadnárodních společností připustilo, že obaly, které rozesílají po celém světě, jsou přinejmenším dvakrát větší než výrobek uvnitř. 65 % z nich také věří, že by mohli náklady na balení snížit přinejmenším o 25 %. Nicméně přesto není pro management redukce prázdného prostoru v obalu prioritou. Jen 36 % provedlo audit volného prostoru v obalech a jen 34 % se rozhodlo zavést optimalizované obaly.
Anja Röhrlová, manažerka marketingu a komunikace, DS Smith Packaging, dodává, že „už dávno nestačí jednoduše dodat nepoškozené zboží v dohodnutém čase. Nadbytek obalových materiálů a prázdný prostor v krabici frustrují zákazníky a vytvářejí negativní zkušenost se značkou.“ A propaguje systém DS Smith: „Inovace, jako je náš automatizovaný balicí systém Made2Fit, pomáhají společnostem eliminovat volný prostor. Také omezují pohyb výrobku uvnitř obalu a tím možné škody během přepravy.“