Fedrigoni opět blíže k zákazníkům

Tageos, globální lídr v konstrukci a výrobě RFID inlejí a tagů a součást skupiny Fedrigoni, která v něm drží většinový podíl, otevřel v dubnu v Mnichově své nové inovační centrum excelence. Na více než 700 m² představuje mnohamilionovou investici v eurech a strategický krok ke globálnímu růstu společnosti. Moderní výzkumné a vývojové zařízení v současnosti s 15 zaměstnanci bude plnit rostoucí poptávku zákazníků a trhu po inovacích v oblasti technologií RFID, NFC, Bluetooth Low Energy (BLE) a bezdrátového IoT prostřednictvím jejich vývoje, prototypování a uvádění do průmyslové výroby. Poskytuje zkušenosti Engineering-as-a-Service (EaaS) při konstrukci antén, integraci flexibilních baterií a senzorů a optimalizaci technických, výrobních a obchodních postupů. Týmy Tageosu mohou zařízení navrhnout, postavit a otestovat v malém množství a výroba ve větším měřítku bude delegována na certifikovaná výrobní zařízení společnosti ve Francii, USA a Číně s roční výrobní kapacitou přes 11 mld. kusů.

Mnichov doplňuje existující inovační centrum ve Veroně a představuje základ nového evropského hubu zaměřeného na chytré materiály, chytré etikety a digitální transformaci. Expanze podporuje klíčové obory jako luxusní obaly, farmaceutický, kosmetický a potravinářský průmysl, výroba vína a lihovin a rychloobrátkového zboží, které se stále více spoléhají na chytré obaly, vysledovatelnost a autentizaci produktů.

 

Skupina Fedrigoni plánuje ve IV. čtvrt. 2025 otevřít v Německu nové středisko pro podélné řezání fólií a papírů na samolepicí etikety pro nejrůznější odvětví, jako je luxusní balení, výroba potravin a nápojů a drogistického zboží a maloobchod. Závod umístěný v Segro Parku ve Frechenu poblíž Kolína nad Rýnem bude bude obsluhovat odběratele v Německu, Nizozemsku, Belgii a severní Francii. Moderní distribuční středisko se 6 400 m2 a 2 m širokými řezačkami nové generace směřuje k produkci 90 mil. m2 materiálů ročně s potenciálem pro budoucí růst jak produkční kapacity, tak do dalších tržních segmentů. K výběru lokality přispěly dva faktory: strategická zeměpisná poloha a zaměření na udržitelnost. Mj. část suti z přestavby byla recyklována na materiály pro stavbu nových budov. Byla instalována tepelná čerpadla, napájená elektřinou generovanou fotovoltaickými systémy na střechách skladů.

Fernando Girón, obchodní ředitel, EMEA Roll & Sheet Label, Fedrigoni Self-Adhesives: „Tím, že se přiblížíme zákazníkům, vylepšujeme jak dodací lhůty, tak obecně služby v tomto regionu v reakci na rostoucí nároky trhu se samolepicími etiketami v posledních letech.“

 

V únoru 2025 Fedrigoni převzal menšinový podíl ve společnosti Papkot. Dohoda je součástí korporátního programu investovat rizikový kapitál do špičkových start-upů tak, aby urychlila jejich proces inovací a zároveň získávala nové technologie k vývoji udržitelných (jednomateriálových, recyklovatelných) materiálů pro své zákazníky. Papkot je autorem speciálního, plně recyklovatelného a plně organicky rozložitelného nátěru s vysokou bariérou na bázi vláken v průmyslovém měřítku se stejnými vlastnostmi jako plast, takže jde o skvělou alternativu k běžným plastovým nátěrům a biopolymerním bariérám v jednorázových obalech. Nahrazuje silikon a celulózu materiálem s nanostrukturou, který dosahuje vysoké odolnosti vůči vodě, mastnotě, oleji, nebo dokonce glycerolu a také je průhledný anebo vládne jinými vlastnostmi, žádoucími pro balení. Je zcela bez škodlivých látek jako PFAS. Osvědčil se na nejrůznějších papírových podložkách, včetně primárních a recyklovaných vláken. Použít se dá od jednorázového balení potravin přes papír s nehořlavou úpravou po jednorázové kelímky. Rovněž umožňuje náhradu nosné vrstvy etiket zcela recyklovatelným materiálem. Papkot, zal. 2020, s výzkumnými a vývojovými centry ve Francii a Číně a kontraktační výrobou ve Francii, USA a Číně již zásobuje přední globální značky potravin a spotřebního zboží. Jeho průlomový přístup k nauce o materiálech zajišťuje kompatibilitu se stávajícími postupy výroby papíru a obalů. Využívá umělou inteligenci a strojové učení k vývoji řešení na míru, zkoušení vlastností materiálu a rychlejším, datově řízeným inovacím.

Manuel Milliery, CEO, Papkot: „S injekcí nového kapitálu a globální sítí skupiny Fedrigoni posílíme náš mezinárodní růst a investice do výzkumu a vývoje.“

 

Fedrigoni, zal. 1888 ve Veroně, je dodavatelem etiket a samolepicích materiálů, speciálních papírů pro balení a kreativní komunikaci a RFID. S téměř 6 000 zaměstnanci v 28 zemích a 78 závody včetně výrobních areálů, řezacích a distribučních středisek prodává a distribuuje přes 25 000 výrobků do 132 zemí.

Nové inovační centrum excelence v Mnichově