Fedrigoni zruší výrobu kancelářského papíru
Skupina Fedrigoni, výrobce speciálních papírů pro balení a další kreativní aplikace, samolepicích materiálů a RFID řešení, dospěla k rozhodnutí zrušit výrobu kancelářských papírů, proto 1. ledna 2025 ukončí veškeré obchodní a výrobní aktivity příslušné společnosti Giano. Obtížné rozhodnutí přišlo po dvouletém neplodném hledání partnerů a umožní skupině soustředit se na investice a zdroje v segmentu speciálních papírů pro balení a tvůrčí komunikaci. Marco Nespolo, CEO, Fedrigoni: „Prozkoumali jsme všechny možné scénáře až po prodej celého podniku Fabriano. Ani v tomto případě jsme nenašli potenciální partnery. Region Marche neopouštíme. Budeme dál investovat do rozvoje zdejších výrobních areálů a do značky Fabriano, našeho strategického aktiva. A uděláme vše potřebné pro zmírnění dopadů na naše zaměstnance.“ Propouštění se dotkne 195 osob, většinou pracovníků ve výrobě kancelářských papírů, údržbě, zásobování materiály a distribuci v závodě Fabriano (jen papírenský stroj F3), zpracovatelské jednotky v blízkém závodě Rocchetta (řezání) a zaměstnanců Giana. Kvůli jejich protestům se Nespolo setkal dokonce s italským ministrem pro ekonomický rozvoj a v prohlášení uvedl, že pro 180 z dotčených osob již bylo nalezeno nové místo.
V květnu skupina Fedrigoni získala většinový podíl v německé společnosti POLI-TAPE, specialistovi na textilní grafiku, aplikační pásky, značení a fólie pro velkoformátový digitální tisk. M. Nespolo: „Akvizice nám umožní rozšířit a diverzifikovat náš sortiment samolepicích materiálů pro vizuální komunikaci. Zvětší se naše zastoupení v atraktivních segmentech jako textil a speciální grafika i výrobní kapacity. Přibude také výrazné know-how o polyuretanových fóliích používaných např. v automobilových polepech a ochraně malby, tedy ve strategickém segmentu se synergiemi s naší nedávnou akvizicí tureckého Unifolu.“
POLI-TAPE, zal. 1993, se sídlem v Remagenu v Porýní-Falci zaměstnává 370 osob v Německu (vč. dvou výrobních areálů), Itálii (vč. dvou výrobních areálů) a Oklahomě (především distribuce) a výrobky vyváží do více než 90 zemí. Sortiment zahrnuje termotransferové vinyly pro textilní grafiku; fólie pro interiérovou i venkovní reklamu a architektonické prvky; aplikační pásky a samolepicí speciality (tj. magnetické a speciální efekty, lepicí pásky). Jejím většinovým akcionářem je rodina Möhrenových, která si po dobu převodu zachová významný podíl, a minoritním vlastníkem skupina Bitburger.
Naopak svoje rozhodnutí akvírovat většinový podíl ve společnosti BoingTech si Fedrigoni rozmyslel „v důsledku změněných podmínek v rámci vzájemných závazků a povinností stran“. Původně chtěl od čínského holdingu Shanghai Inlay Link odkoupit podíl ve specializovaném výrobci RFID inlají a tagů s provozy v Číně a Malajsii s více než 300 zaměstnanci a předpokládaným obratem 60 mil. $ (2024), aby posílil svou roli a dosah v této výrobě a dále expandoval v Asii.
Více k tématu:
Fedrigoni: budoucnost patří diverzifikovaným
Fedrigoni: budoucnost patří samolepicím etiketám