Vítězové Pentawards 2023

Vítězové 17. ročníku soutěže Pentawards, oceňující dokonalost v konstrukci obalů, byli vyhlášeni začátkem listopadu ve víceúčelové hale Magazine London. Porota tvoří přes 50 členů z více než 20 zemí včetně odborníků na obaly z brandových a designových agentur. V kategorii udržitelného designu, sponzorované UPM Raflatac, se porota skládá ze sedmi odborníků na obalový design.

Do tohoto ročníku přišlo přes 2 000 přihlášek z více než 70 zemí všech kontinentů. Udělena byla celkem jedna diamantová, sedm platinových, 87 zlatých, 135 stříbrných a 160 bronzových cen, jedna cena Nxt-gen a speciální ocenění pro ty, kdo dosáhli pozoruhodných úspěchů.

 

• Diamantová cena pro nejlepší z nejlepších (viz obr.): značka Casa Marrazzo 1934; přihláška Auge Design, Itálie; z kategorie potraviny, podkategorie koření, oleje, omáčky a pomazánky

• Platinové ceny

– kategorie nápoje: značka Lagg Whisky; přihláška Stranger and Stranger, USA; z podkategorie lihoviny (tmavé)

– kategorie potraviny: globální relaunch značky Pick Up; přihláška Auge Design, Itálie; z podkategorie cukrovinky

– kategorie tělo, zdraví a krása: značka By Far, kolekce vůní The Daydream; přihláška Vincent Villeger, Velká Británie; z podkategorie parfémy a vůně

– kategorie domácnost, volný čas ad.: značka Mi Earphones Explore; přihláška Xiaomi, Čína; podkategorie elektronika

– kategorie branding a spotřebitel: balení kávy značky Bigface; přihláška Zenpack & Brandmonger, USA; z podkategorie obal podle identity značky

– kategorie udržitelná konstrukce: značka Ecoalf; přihláška Lavernia & Cienfuegos, Španělsko; z podkategorie tělo, pokožka, zdraví a krása

– kategorie profesionální koncepce: dávkovač léků pro děti značky Cute Cure; přihláška Cute Cure, Litva; z podkategorie tělo, pokožka, zdraví a krása

• Nxt-gen: značka Muety; přihláška Jün Ču z Kuwasawovy školy designu, Japonsko; z kategorie studentské návrhy, podkategorie koncepční tvorba – tělo, pokožka a krása. Návrh lahve se inspiroval houbami jako symbolem diverzity a vitality. Odstíny bílé mu dodávají čistý a transparentní vzhled a zvyšují celkovou vizuální přitažlivost.

• Designová agentura roku: Auge Design, Itálie. Letos získala diamantovou, platinovou a další čtyři ceny Pentawards.

• Cena Pantone za nejlepší použití barvy, letošní novinka: zlatá – Istriana, studio Tumpić/Prenc, Chorvatsko; stříbro – Bycolor Dental Beauty, Korea, Doritos Rainbow Limited Edition 2022, PepsiCo; bronz – By Far: The Daydream, Vincent Villeger, Velká Británie, káva Mozzo, B&B Studio, Velká Británie

• Účelový design, za návrh s přidanou hodnotou podle potřeb cílového publika nebo tvůrců obalu, letošní novinka: Drawrope, Japonsko, za Bonsai gift. Dárková souprava pro obyvatele Japonska ohrožené zemětřeseními. Obsahuje zásoby jako vodu, potraviny a baterie a funguje jako lucerna, která pomůže rodinám cítit se během přírodní katastrofy v bezpečí.

• Pedagog roku, cena oslavuje výjimečné vzdělávací instituce, které inspirují a podporují své studenty k dosažení pozoruhodných úspěchů v akademickém a tvůrčím úsilí, letošní novinka: Elisava (Barcelonská škola designu a strojírenství), Španělsko. Letos přivedla studenty k zisku 12 Pentawards, včetně dvou zlatých.

• Cena veřejnosti, návštěvníci Pentawards Festivalu volili z 10 návrhů: Supperstudio, Španělsko, za Honeysty