Eviosys představil dva nové typy víček

Podle zprávy Greenpeace z roku 2021 odhaduje British Plastics Federation, že 46 % plastového odpadu ve Velké Británii se spaluje, 19 % vyváží a 17 % skládkuje. Podle průzkumu mezi spotřebiteli, který si výrobce Eviosys zadal u agentury Focaldata, 81 % spotřebitelů v Evropě má starost o životní prostředí a 74 % z nich považuje kovové obaly za udržitelnější než plastové. Podle Environmental Investigation Agency a Greenpeace celkový objem plastových obalů v největších britských supermarketech narostl z odhadovaných 886 000 t v roce 2017 na 903 000 t v roce 2018. A 62 % nakupujících prohlašuje, že jsou tím rozhněváni nebo frustrováni.

Těmito informacemi Eviosys uvedl letos v září na London Packaging Weeku premiéru jedinečného celokovového obalu Horizon pro suché potraviny v plechovkách, který překonává hranice lehkého udržitelného balení. Nové víčko Horizon je první svého druhu – s potenciálem vytěsnit plastová převlečná víčka. Není jen nekonečně recyklovatelné, ale také ultralehké, což znamená nižší spotřebu surovin. Vizuálně přitažlivý a udržitelný produkt zároveň znamená optimální ochranu při skladování základních suchých ingrediencí doma. Plechovky se stanou snadno stohovatelné v zájmu maximální hospodárnosti. A pro výrobce jsou plně kustomizovatelné.

 

V červenci Eviosys přišel s revoluční novou konstrukcí plechovky Ecopeel (viz video tohoto týdne) na konzervované potraviny, jež snižuje jejich uhlíkovou stopu až o 20 %, snadno se používá a představuje nové marketingové příležitosti pro značku. Vývoj se soustředil na potřeby zákazníků, kteří chtějí kvalitní utěsnění obalu, viditelnost výrobku na regálu, snadné použití a více udržitelnosti. Kombinace hladké sloupávací fólie navařené přímo na tělo plechovky je obzvlášť udržitelná. Víčko nahrazuje tradiční uzávěr s odtrhávacím kroužkem, z čehož plyne, že Ecopeel je lehčí než jiné plechovky. 45° sklon okraje zajišťuje, že plechovku lze otevřít s menší námahou a úplně. Hladké stěny umožňují kompletní vyprázdnění obsahu, a tedy snadnější a lepší manipulaci. Plechovka se dodává s už navařenou fólií Direct Heat Sealing a výrobci ji musejí jen naplnit a uzavřít. Tím se plnění zrychluje pětkrát, je čistší a bezpečnější, omezuje se rozlévání a spotřeba energie. Sloupávací víčko nabízí mnoho možností kustomizace: logy a obrázky lze potisknout celý povrch plechovky.

Tomas Lopez, CEO, Eviosys: „Produkt už inovoval španělský a italský trh s konzervovanými rybami, my chceme expandovat do dalších segmentů potravinářského průmyslu.“ Eviosys jedná se svými dlouhodobými zákazníky jako Jealsa a Friscos i dalšími v Evropě o uvedení na trhy s paštikami, krmivy pro domácí zvířata a olivami.