Model Young Package odhalil nejlepší návrhy obalů nápojů roku 2023
S heslem „Thirsty for Packaging“ soutěž Model Young Package hledala kreativní a inovativní obaly pro nápoje s účastníky z celého světa. Do dvoukolovém formátu se mohli přihlásit žáci středních škol od 15 let, stejně jako studenti vysokých škol a designéři bez omezení věku, se svými nápady. Celkem bylo přihlášeno více než 240 prototypů kreativních obalů pro nápoje ze 29 zemí. Ve druhém uzavřeném kole soutěže se vítězové prvního kola střetli se zkušenými designéry, aby vyřešili zadání reálné společnosti, která se zabývá nápoji, oblíbeného pivovaru Clock.
Celková finanční hodnota cen ve výši 31 000 eur putuje k následujícím autorům:
První kolo – Otevřená soutěž s online registrací
KATEGORIE UNLIMITED – UNIVERZITY A DESIGNÉŘI BEZ OMEZENÍ VĚKU:
1. cena, 5 000 eur – Se Hyeon Won, Burg Giebichenstein Kunsthochschule Halle, Jižní Korea: Fold up Pick up
2. cena, 3 000 eur – Mariia Sokolova, Fa ČVUT, Česká republika: Flat Juice packaging
3. cena, 2 000 eur – Olaf Stachurski, Akademia Sztuki w Szczecinie, Polsko: Geovine
KATEGORIE HIGH SCHOOLS – ŽÁCI STŘEDNÍCH ŠKOL OD 15 LET:
1. cena, 3 000 eur – Sebastian Sikora, SUŠ Ostrava, Česká republika: Jägermeister #SAVETHENIGHT
2. cena, 2 000 eur – Eduard Špička, VOŠ a SPŠ Šumperk, Česká republika: BOX Wine
3. cena, 1 000 eur – Sára Hejčíková, SUŠ Ostrava, Česká republika: Tatra Tea
SPECIÁLNÍ CENY:
V rámci večera byly uděleny také tři speciální ceny:
Cenu předsedy poroty obdržela slovenská studentka Katarína Davidová ze Střední školy Strážnice za její zvláště chytrý koncept.
Diváci měli také možnost vybrat si svého favorita z předvybraného seznamu porotou, obsahujícího 29 prototypů, v rámci ocenění Online Award. Hlasující vybrali návrh Samuela Bratka ze SŠUP Josefa Vydru na Slovensku, který následně získal i Cenu Inovačního Centra, což mu zajistilo placenou stáž u společnosti Model Group a cenu ve výši 1 000 eur.
Druhé kolo – Uzavřená soutěž s vybranými designéry od Model Group
1. cena, 8 000 eur – Rolf Weilenmann, Švýcarsko: Fab Four
2. cena, 4 000 eur – Philipp Hainke, Německo: Clock Pack C6 × 0,5
3. cena, 2 000 eur – Norman Drescher, Německo: Diamonds Inside – a jewel case
Porota
- Christian Zanzotti (Vlastník ZANZOTTI INDUSTRIAL DESIGN a předseda poroty)
- Jörg Peissker (Vedoucí značky Pabst & Richarz mezinárodní Berentzen)
- Yücel Metin (Vedoucí oddělení vývoje obalů a inovací, Model Group)
- Christian Schiffers (CEO Fachverband Faltschachtel-Industrie)
- Petr Kundrata (projektový manažer pro inovace v Plzeňském Prazdroji)
Model Young Package 2023
Model Young Package je každoroční soutěž pořádaná skupinou Model od roku 1996, která spojuje stovky designérských talentů, fascinující prototypy z udržitelných materiálů a inspirující výměnu nápadů o obalech budoucnosti.
Cílem letošního ročníku „Thirsty for packaging“ je pozvánka talentů z celého světa, aby navrhli své originální prototypy obalů pro nápoje a soutěžili tak o atraktivní ceny. V druhém kole soutěže byli účastníci vyzváni k vytvoření obalů, které budou splňovat požadavky velkovýroby i požadavky zákazníka z nápojového průmyslu. Tento nový koncept Model Young Package spojuje talenty s průmyslovými profesionály jako nikdy předtím: https://bit.ly/myp-23-results
Model Group
Společnost Model Group (v Česku Model Obaly) vyvíjí, vyrábí a dodává inteligentní, inovativní a vysoce kvalitní obalová řešení vyrobená z hladké, vlnité a kašírované lepenky. Model Group zaměstnává přibližně 4 600 lidí v 15 evropských pobočkách nebo závodech.
Model Group je firmou vlastněnou už čtvrtou generací rodiny Model. Mezinárodní soutěž v oblasti designu, Model Young Package, je pořádána společností Model Group od roku 1996 a od té doby vypráví příběhy mladých talentů, prestižních ocenění a výjimečných obalů.
Model Young Package slouží jako platforma pro nejkreativnější designéry obalů. Zatímco v prvním kole soutěží mladí talenti se svými návrhy, prototypy, ve druhém kole řeší skutečné zadání v oblasti obalů.
Cílem je vyvinout balení připravené k výrobě podle skutečných požadavků zákazníka. Tímto způsobem mohou mladí designéři získat zkušenosti od profesionálů v oblasti designu obalů a získat první pracovní know-how.