Detektor lži v nápojové plechovce

Pivovar Molson Coors vždy v létě připravuje k některému svému nápoji vtipnou kampaň, například vloni šlo o pivo Coors Light, kterému žádný komár neodolá.

Vloni spolu se společností Coca-Cola uvedl na trh novou značku alkoholických limonád s ovocnou šťávou Simply Spiked. Nápoj v plechovce nabízí tři výrazné příchutě: Signature (sladká limonáda s kyselostí čerstvých citronů), Strawberry (hutná chuť zralých jahod s kyselostí limonády) a Blueberry (zralé borůvky s jemnou chutí limonády). Letos v létě připravil výrobce pro tuto limonádu v Kanadě kampaň „Keep It Real“ – její plechovka obsahovala elektrodermální čidla ke sledování aktivity potních žláz a elektrody k měření srdečního rytmu, což znamená, že fungovala úplně stejně jako běžný detektor lži (viz video tohoto týdne). Na internetu KeepItRealCan.ca a na Instagramu s hashtagem @simplyspikedca běžela v červenci soutěž, kde nejupřímnějšího recenzenta odměnili 5 000 Can$.

Značka si v rámci kampaně dokonce objednala průzkum, který proběhl v dubnu na platformě Maru Voice Canada (online komunita pro průzkum trhu) mezi 1 529 náhodně vybranými dospělými Kanaďany. Jeho výsledky naznačují, že snaha Kanaďanů být milí jim může bránit v tom, aby byli také upřímní. Například 51 % respondentů někdy lhalo, aby se vyhnuli konfliktu a/nebo ochránili něčí city. 39 % odmítlo pozvání se zdůvodněním, že „mají jiné plány“. 39 % tvrdilo, že je „všechno v pohodě“, i když měli problémy. 26 % nebylo čestných ohledně toho, jestli se jim líbí dárek k narozeninám/svátku. A 23 % lhalo o svých názorech na něčí vzhled.