Packeta se připravuje na jednání s investory

Skupina Packeta, která vlastní českou logisticko-technologickou společnost Zásilkovna, se rozhodla využít dlouhodobě vysokého zájmu investorů a zjistit podmínky, za kterých by mohla využít jejich finanční prostředky a know-how k dalšímu růstu a posílení své tržní pozice, podobně jako to v posledních letech uskutečnila celá řada dalších českých technologických firem.

Skupina Packeta je logisticko-technologická společnost, která dlouhodobě dosahuje vysokého růstu a jejíž služby a produkty využívá v oblasti střední a východní Evropy včetně České republiky stále více zákazníků, a to jak z řad internetových obchodů, tak i fyzických osob.

„Můžeme potvrdit, že v současné době probíhají přípravy k oslovení vybraných investorů. Detaily zatím nebudeme více komentovat a ani výsledky nelze v této chvíli jakkoliv předjímat,“ Simona Kijonková, CEO skupiny.

V roce 2022, navzdory poklesu celého segmentu e-commerce, dosáhla Packeta konsolidovaných tržeb ve výši 6,1 mld. Kč, což byl nárůst o 23 % proti roku 2021. Celkový počet přepravených zásilek v roce 2022 byl 90 milionů, v meziročním srovnání šlo o 22,8% navýšení. Udržet dvojciferný růst tržeb plánuje Packeta také v dalších letech. Na konci roku 2022 měla skupina Packeta více než 15 000 výdejních míst ve čtyřech zemích, téměř 140 000 partnerských míst ve většině zemí Evropy a spolupracovala se 46 000 internetovými obchody. Na podzim spustila druhé robotické depo v Rudné, každá druhá zásilka v rámci skupiny je nyní tříděna roboticky. Denně dokáže Packeta zpracovat až 1 500 000 zásilek. Mobilní aplikaci si ke konci roku 2022 stáhlo celkově více než 5 000 000 lidí. Packeta si dosud financovala svůj rozvoj a expanzi z vlastních finančních zdrojů, v dubnu letošního roku získala financování ve výši jedné miliardy korun od konsorcia tří bank. Skupinu financujících bank tvoří Citibank, Česká spořitelna a UniCredit Bank. Finanční prostředky plánuje skupina Packeta využít na posílení své pozice na stávajících trzích, budování infrastruktury a na zvyšování kvality a zákaznické spokojenosti.

Simona Kijonková​, CEO skupiny