Tesco vybaluje zubní pastu z papírové krabičky pro snížení odpadu

Obchodní řetězec Tesco zahájil pilotní projekt k odstranění zbytečného dvojitého balení zubní pasty ve Spojeném království. Projekt, který byl zahájen 21. září, má za cíl zjistit, jak budou spotřebitelé reagovat, nebude-li značková zubní pasta nabízena v tradiční lepenkové krabičce. Výsledkem této akce bude roční úspora více než 55 tun hladké lepenky.

První krok byl učiněn loni v listopadu, když britský nadnárodní prodejce potravin a smíšeného zboží skartoval tyto kartony u své značky zubní pasty. Innova Market Insights odhaluje, že téměř 40 % spotřebitelů ve Spojeném království považuje lepenku za ekologicky udržitelný obalový materiál, což by mohlo vést k menší podpoře testování pasty bez krabičky, nebo přinejmenším ke lhostejnosti k tomu.

Značka nicméně tvrdí, že ji potěšila reakce spotřebitelů na změny balení zubní pasty značky Tesco. „Loni v listopadu jsme u naší vlastní značky udělali odvážný krok k odstranění nepotřebných krabiček na zubní pastu a máme pozitivní zpětnou vazbu od zákazníků. Nyní pracujeme s hlavními značkami zubních past, aby se k nám na této cestě připojily,“ říká Felicity Bexton, nákupčí Tesco Oral Care.

Méně dopravy
Pilotní projekt bude bude zaveden na přibližně 30 pobočkách Tesco ve Spojeném království. Budou zahrnuti hlavní výrobci zubních past, včetně Colgate, Oral B, Sensodyne, Aquafresh a Corsadyl.

Tesco bude prodávat tuby se zubní pastou bez vnějších kartonových obalů. Pokud zákazníci zareagují příznivě, bezkrabičková zubní pasta bude následně představena v dalších pobočkách Tesco, což potenciálně ušetří 680 tun lepenky ročně. F. Bexton objasňuje plýtvání a dodává: „myslíme, že pro zákazníky má tento krok smysl, protože první věc, kterou udělají, když si koupí zubní pastu, je, že vybalí tubu z obalu, který následně vyhodí.“

Důraz však není kladen pouze na množství ušetřené lepenky. Snížení produkce tohoto materiálu snižuje emise uhlíku a podle F. Bextona „to také znamená, že budeme moci přepravovat více tub na stejném prostoru, což nám pomůže dostat ze silnice i dodávkové vozy.“

Tento projekt je součástí obalové politiky společnosti Tesco 4R (Remove, Reduce, Reuse, Recycle) která byla vyvinuta s cílem řešit dopady obalového odpadu. Tesco od zavedení politiky 4R v srpnu 2019 snížilo množství obalů, které ročně používá, o více než 3 000 tun.