Společnost Koenig & Bauer proniká svými nabídkami digitalizace do nových oblastí
Společnost Koenig & Bauer již mnohokrát změnila svět tisku. Už dávno se výrobce strojů přeměnil na agilní technologický koncern, kde digitální produkty a nabídky doplňují technologii tisku. Nový odborný úsek pro digitální transformaci, který přesahuje rámec koncernu, pomáhá společnosti Koenig & Bauer soustředit se na vývoj nových obchodních modelů i digitálních řešení po celou dobu životnosti produktů pro tisk.
Koenig & Bauer vychází z megatrendů a důsledně pokračuje v rámci strategie koncernu „Exceeding Print“ v započatém kurzu digitální transformace společnosti i ve vývoji digitálních obchodních modelů. Nové digitální produkty doplní základní produkt podniku – tiskové stroje pro téměř všechny substráty a technologie – a umožní zákazníkům garantovat i v budoucnu maximální produktivitu a dostupnost. „Digitální transformace je ‚people business’. Přeměna podnikové kultury a inovace, to vše spojené s vývojem moderních nabídek softwarových řešení pro naše zákazníky, je hnacím motorem naší transformace z výrobce tiskových strojů na technologickou společnost,“ zdůrazňuje Ralf Sammeck, člen představenstva a chief digital officer u Koenig & Bauer. „Tak se z nás stane ‚digital trusted advisor’ našich zákazníků, přičemž můžeme například ze získaných dat odvozovat obchodní doporučení pro efektivnější výrobu.“
Nový úsek digitalizace koordinuje a podporuje pod střechou koncernu od roku 2022 vývoj, realizaci a uvádění digitálních produktů a služeb na trh – od první myšlenky až po řešení připravené pro trh. „Orientujeme se na naše zákazníky a podporujeme je všude tam, kde mohou být díky digitálním řešením ještě ziskovější,“ tolik Sandra Wagnerová, viceprezidentka digitalizace a vedoucí interdisciplinárního týmu. Jako bývalá vedoucí prodeje a marketingu v dceřiné společnosti koncernu Koenig & Bauer Coding dala umělé inteligenci tvář: Digitální asistentka Kyana nabízí od vzdálené podpory až po prediktivní údržby všechny možnosti inteligentní podpory výroby. Tuto nabídku, ale i již stávající možnosti společnosti Koenig & Bauer chtějí Sandra Wagnerová a její tým dále rozvíjet, využitím umělé digitalizace zaznamenávat data stroje, analyzovat a interpretovat je a poté i integrovat pro zákazníky do centrální platformy podporované umělou inteligencí.
Jen krok před uvedením na trh je digitální produkt, který v sobě v rámci koncernové strategie „Exceeding Print“ spojuje dvě oblasti – udržitelnost a digitalizaci. Neboť společně se svými zákazníky na celém světě má Koenig & Bauer nejen velký vliv na svět tisku a obalů, nýbrž nese i odpovědnost za udržitelnou koncepci výrobních procesů.