Noviny pro grafický průmysl skončily
Jak se mohli odběratelé a příznivci Novin pro grafický průmysl dočíst v jejich posledním vydání, je toto jejich vydání opravdu poslední. Důvody jsou, jak uvádí jejich vydavatel Martin Novotný, jak jinak než finanční.
Jistě nebude pro nikoho překvapením, že odborná média žijí z převážné části jen díky příjmu z inzerce. Příjem z předplatného tvoří jen malou, nepodstatnou část.
V době, kdy není ve firmách peněz právě nazbyt, jsou první úsporné škrty právě v oblasti marketingu, v podstatě jediného příjmu odborných médií. Je to ze strany vedení firmy možná krátkozraké, ale má to okamžitý účinek. A současná doba je taková, že si žádná firma, snad s výjimkou dodavatelů energií, nemůže být jista, zda přežije. A pak po nich chtějte inzerci. Nakonec to nemají jisté ani ti dodavatelé – když nebude odběr, nebude komu fakturovat.
Odborná média přinášejí čtenářům osvětu, vzdělání, informují o novinkách, komentují události a přinášejí různé názory. Přesto to řadě firem nestojí ani za to, aby si je pro své zaměstnance předplatily, i když předplatné na rok např. u nás v Packagingu činí 690 korun. NA ROK! To jsou čtyři nic moc obědy ročně.
Noviny pro grafický průmysl si držely dobrou úroveň. Jejich články, informace byly zajímavé, komentáře zasvěcené. Bylo to již jediné, poslední tištěné odborné médium pro polygrafický průmysl. Jejich zánik je jistě škoda, nejen pro vydavatelství, ale především pro polygrafii.
Polygrafie a obalový průmysl jsou hodně propojeny. Většina obalů je potištěna, a proto se Packaging velkou měrou věnuje i polygrafickému odvětví. Nabízíme naše stránky všem těm firmám, kterým budou Noviny pro grafický průmysl chybět, nabízíme možnou spolupráci. Ale bude-li tempo zdražování všeho pokračovat i nadále, možná časem nebude kam psát a co na papíře číst. Náklady rostou nejen našim čtenářům, ale i nám, vydavatelům. Nabízí se řešení – elektronické publikování. Ale psát o tištěné komunikaci jen na monitoru? Bože, jak hluboko můžeme ještě klesnout!