DoDo v roce 2021 rozvezlo téměř 4 miliony zásilek

Logistický startup DoDo dokázal i v roce 2021 navázat na svůj každoroční růst a rozvezl téměř 4 miliony zásilek, celkově o 1,2 milionu více než o rok dříve. Firma tak dle předběžných výsledků meziročně téměř zdvojnásobila obrat na 930 milionů korun. Zboží pro DoDo vozí již takřka 2 000 kurýrů a flotila firmy čítá přes 1 250 aut. DoDo v současnosti působí již v sedmi zemích a v roce 2022 se chce zaměřit zejména na růst na německy mluvících trzích. Startup DoDo v loňském roce dokončil transformaci v mezinárodní skupinu DoDo Group a pro urychlení mezinárodní expanze spustil také franšízový program DoDo Partner. Mezi největšími zákazníky, pro které DoDo zajišťuje logistiku, zůstávají Tesco, Košík.cz, KFC, Alza v Maďarsku, Bibloo a od října také Penny.

Firma se po několika letech úspěšného provozu a růstu připravuje na další evropskou expanzi a prioritou pro ni nyní bude zejména růst na německém a rakouském trhu. Kromě nárůstu počtu kurýrů proto výrazně posílilo i vývojové oddělení DoDo. V týmu DoDo aktuálně pracuje 50 vývojářů, a v kancelářích DoDo tak celkem působí již přes 160 back-office zaměstnanců.

Se zahraniční expanzí, ale i rozšiřováním služeb v rámci Česka má firmě pomoci i nově představený franšízový program DoDo Partner. DoDo jeho prostřednictvím zapojuje do provozu menší dopravce, kterým poskytuje vlastní know-how, logistickou platformu, značku i již nasmlouvané klienty. Od navázání partnerství s prvními franšízanty DoDo eviduje 17% nárůst produktivity v porovnání s klasickým provozem 

Cílem DoDo pro následující rok je navýšit roční obrat přibližně 2,5násobně na 2,5 mld. korun, přičemž v roce 2022 by již mělo být podstatným tahounem růstu zahraničí. V sedmi zemích již má nastartovaný byznys z hlediska provozu a potřebné organizační infrastruktury. Zároveň se aktivně rozhlíží po dalších zahraničních trzích, a to především v jižní Evropě, kde firma pro své služby vidí velký potenciál.

 

DoDo, spadající do fondu V-Sharp, funguje v rámci segmentu B2B jako vysoce efektivní, spolehlivé a „tailor-made“ řešení poslední míle. DoDo je zároveň vysoce flexibilní osobní asistenční a kurýrní služba, která je na základě objednávky pomocí SMS nebo Facebook Messengeru schopna zajistit okamžitou pomoc s takřka jakýmkoli problémem – ať se jedná o dovoz čerstvé pizzy, nákup kancelářských potřeb, vyzvednutí obleku z čistírny, či podání zásilky na poště.