Dobročinný projekt využívá unikátního tiskového procesu

Tiskárna Amberley Labels z Bostonu v Lincolnshiru, součást skupiny Coveris, spolu s výrobcem ochucovadel Henderson’s Relish a umělcem letteristou Olim Frapem spolupracovali při produkci 3 000 lahví, na jejichž etiketách byl využit „první tiskový postup svého druhu na světě“. Omezená edice 284ml lahví omáčky, které jsou umělcem ručně signovány, se prodává online (stále jsou k dispozici za 3 £/ks, dvojnásobek běžné ceny, pozn. red.) a účelem je získat peníze pro charitu Bears of Sheffield v zájmu místní dětské nemocnice.

Amberley vyvinul na míru datový soubor pro jedinečnou kombinaci písmen k zachování unikátního Frapeho rukopisného stylu a pro Henderson’s typické oranžovo-černé kresby. Oli Frape: „Mým cílem bylo vytvořit skutečně omezenou edici. Původně jsme uvažovali o sítotisku kvůli jeho povaze, kdy pokaždé vzniká trochu jiný otisk – proto jsou sítotiskové grafické edice tak hodnotné. Brzy ale bylo jasné, že pro tento typ etiket není použitelný. Proto mě nadchlo, když jsem uslyšel, že Coveris zkoumá a používá datově řízený přístup k personalizaci, což znamená, že etikety se mohou trošku lišit jedna od druhé.“ Vedoucí projektu Andy Wilson, ředitel pro barvy, divize grafiky, etiket a lepenky, Coveris: „Posledních 18 měsíců jsme investovali a zkoušeli novou tiskovou techniku. Našli jsme nové uplatnění pro datově řízenou personalizaci.“ Tiskárna Amberley Labels z Lincolnshiru je prý jediným výrobcem ve Velké Británii, který je schopen kombinovat tvůrčí využití dat s technikou hybridního tisku.

Britská značka omáček Henderson’s Relish produkuje omezené edice grafiky už dlouho, včetně pamětních lahví v týmových barvách pro fotbalové kluby Sheffield United a Wednesday.

 

Pozn. red. Trochu jako „najděte 10 rozdílů“. Podívejte se především na zakončení tahů v písmenech Y, O a D.