Burger King zvažuje vratné obaly

Dva řetězce rychlého občerstvení, které patří společnosti Restaurant Brands International – Burger King v USA a v Japonsku a Tim Hortons v Kanadě –, začnou ve II. pol. 2021 nabízet také možnost odnést si zakoupené jídlo a nápoje ve vratných, opakovaně použitelných obalech. Model zavedou nejprve vybrané restaurace Burger King v New Yorku, Portlandu a Tokiu, resp. Tim Hortons v Torontu, později by měla následovat další města. Obaly budou obíhat v uzavřeném cyklu v rámci platformy Loop, zavedené společností TerraCycle: Host složí zálohu, která mu bude při jejich odevzdání vrácena. Obaly se nejprve budou vracet ve zúčastněných restauracích, očekává se ale, že platforma Loop časem počet sběren – v restauracích i jinde – zvýší. Obaly budou před vrácením do oběhu profesionálně vydezinfikovány. Tom Szaky, generální ředitel, TerraCycle a Loop, ubezpečuje spotřebitele, že pro dezinfekci obalů byl vytvořen takový systém, aby každý byl hygienicky očištěn a bezpečný před dalším použitím.

Pro Burger King je partnerství součástí jeho celofiremního projektu trvalé udržitelnosti. Matthew Banton, vedoucí pro inovace a trvalou udržitelnost, Burger King Global: „V rámci svého plánu Restaurant Brands for Good investujeme do vývoje udržitelných obalů. Opakovaně použitelné řešení Loop splňuje naše vysoké bezpečnostní standardy a současně nabízí pohodlí pro naše hosty.“

Hope Bagozziová, marketingová ředitelka, Tim Hortons: „Během Waste Reduction Weeku jsme informovali o mnoha způsobech, jak budeme více recyklovat a redukovat odpad. Například ukončení praxe ‚double-cuppingu’ [místo druhého kelímku budou používat lepenkový návlek, pozn. překl.] eliminuje v následujícím roce spotřebu 200 mil. kelímků.“ Vloni v únoru Tim Hortons oznámil, že jako součást svého 10letého závazku změnit vnímání a zvyky spotřebitelů rozdá skoro 2 mil. opakovaně použitelných kelímků. Realizace záměru byla přerušena kvůli pandemii, ale jakmile to bude možné, znovu se rozběhne.