Ball zkouší jednorázové nápojové kelímky z hliníku
Společnost Ball začala v září zkoušet použitelnost hliníkových nápojových kelímků na některých společenských událostech. První z nich byl zápas v americkém fotbalu na hřišti Coloradské univerzity. V plánu má expandovat do občerstvovacích a ubytovacích zařízení, parků a rekreačních zón, vysokých škol, podniků a průmyslu. Sebastian Siethoff, generální ředitel, Ball: „Stadiony, restaurace a pláže jsou jen začátek. Je to skvělá příležitost i pro bary nebo pivovary, které chtějí nerozbitnou náhradu za nápojové sklo.“
Zkušební série o objemu 20 uncí (cca 0,6 l) vyrobil Ball ve svém „inovačním zařízení“ ve Westminsteru v Coloradu. Ve městě Rome ve státě Georgia začal také stavět za cca 200 mil. $ specializovaný výrobní závod, jenž by měl zahájit provoz ve 4. čtvrt. 2020. Poté se počítá i s dalšími objemy kelímku.
Hliníkový kelímek je pevný, trvanlivý a chladný na dotek, lze jej na zakázku ozdobit logy i grafikou. Ball nabízí „360stupňový branding bez vlivu na recyklovatelnost,“ jak říká Siethoff. „Skutečná prodejní cena ještě není potvrzena, ale očekává se, že bude konkurovat jiným trvale udržitelným verzím kelímků.“ Ball nenechal vypracovat posudek životního cyklu v porovnání s plastem, protože „výsledky posuzování se liší v závislosti na tom, jak probíhá analýza. Když uvážíte celý životní cyklus hliníku a vysoký podíl recyklace plechovek, hliník je udržitelnější a hodí se pro cirkulární ekonomiku lépe než plast.“