Berry Global Group dokončila akvizici RPC Group

Berry Global Group v červenci oznámila, že dokončila akvizici RPC Group za cenu asi 6,5 mld. $, která zahrnuje cca 4,3 mld. $ v hotovosti za podíl na základním kapitálu a 2,2 mld. $ čistého dluhu RPC plus další náklady. Má být financována částí výtěžku ze dvou emisí sedmiletých dluhopisů Berry v celkové hodnotě 1,55 mld. $ a dvěma termínovanými úvěry v celkové výši 5,325 mld. $, které poslouží také k refinancování jeho současného úvěru. Akvizice zvedne dluh Berry výš, než bývá obvyklé, poměr dluhu a kapitálu se pohybuje kolem čtyřnásobku příjmů, ale podle Toma Salmona, generálního ředitele, bude prioritou vrátit zadlužení na běžnější úroveň „vylepšeným volným cash flow nově vzniklé společnosti“. RPC bude staženo z Londýnské burzy a společnost ponese jen název Berry.
Berry v březnu svou nabídkou přebilo soukromou investiční firmu Apollo Global Management (jíž paradoxně samo v letech 2006–2012 patřilo). Akcionáři by měli dostat 793 pence za akcii, o 11 více než od Apolla. Do prosince byl ve hře i Bain Capital, jeho nabídka 2,8 mld. liber však byla odmítnuta. Na konci dubna získala akvizice souhlas Evropské komise s tím, že nevzbuzuje žádné obavy o hospodářskou soutěž.
RPC sídlí v Rushdenu v Northamptonshiru v Británii; používá výrobní technologie vstřikování, vyfukování, tvarování za tepla, spékání prášků a vyfukování fólií. Vzniklo v roce 1991, když jeden manažer koupil pět britských provozů od Svenska Cellulosa AB (SCA), a postupně rostlo i prostřednictvím série akvizic (sedm za poslední dva roky). Po ztrátě čtvrtiny tržní hodnoty způsobené bojem proti plastovým obalům, ale hlavně nesouhlasem akcionářů se strategií managementu kolem něj v létě 2018 začali kroužit zájemci o koupi.
Berry s ústředím v Evansvillu ve státě Indiana, USA, je podle Plastics News v Severní Americe zpracovatelem č. 1 pro fólie a archy, v top 10 pro vstřikování a tvarování za tepla a č. 11 ve vyfukování. Jako přední světový dodavatel široké škály tuhých a měkkých obalů a netkaných textilií pro spotřebitele i průmysl zásobuje třeba Procter & Gamble, Coca-Colu a Starbucks. Transakcí získá evropské zákazníky jako L’Oreal a Henkel a zaměření RPC na Evropu jej učiní méně závislým na Severní Americe, kde teď generuje 82 % příjmů. Jedním z motivů pro akvizici prý byla i ekologie: výroba obalů z recyklovaných polymerů v RPC.
Jejich spojením vznikne jeden z největších výrobců plastových obalů na světě s tržbami cca 13 mld. $ (2019: Berry 8,1 mld. $, RPC 4,8 mld. $), očekávají úsporu cca 150 mil. $ v ročních synergiích. Bude mít více než 290 lokalit po celém světě, k 23 000 zaměstnancům Berry přivádí RPC 25 000 ze 153 výrobních areálů v 33 zemích (v České republice má dva podniky RPC Promens ve Zlíně a v Kyjově).