Ohromující návrhy v soutěži o nejlepší rukávové etikety

Agentura AWA Alexander Watson Associates z Amsterdamu založila Sleeve Label Awards před čtyřmi lety pro všechny typy rukávových (návlekových, obvodových) etiket, nejnovějšího a nejrychleji rostoucího segmentu etiketového průmyslu. Letošní vítězové přebírali ceny na konferenci AWA v dubnu v Atlantě. Porotci letos zastupovali společnosti Siegwerk, Accraply a Verst Group.
Kvůli exponátu tiskárny Phenix Label z Kansasu pro whiskey Gully Town od Restless Spirits Distilling dokonce porota založila novou kategorii: inovace. Vítězný návlek popsala jako „pohádkovou knihu, která nás zve, abychom zjistili víc o Gully Townu“, za špičku považují monochromatické měděné odstíny zdůrazněné živými modrými a bílými akcenty. Dojem texturované/ražené mědi, kterého je dosaženo rubovým tiskem taktilního laku, není jen tvůrčí, ale podle porotců také první na světě.
Plechovky s návlekem – jeden z nejrychleji rostoucích podsegmentů – zvítězily ve dvou kategoriích. Za prvé Safety Seals Plastics z Kanady s pivem One Love s „grafikou, která napodobuje tahy umělcova štětce na plátně a obsahuje technicky náročné holografické a taktilní efekty spolu se složitou matnou a lesklou povrchovou úpravu. Bezchybné provedení velmi tvůrčího a ambiciózního návleku.“ Za druhé projekt s ekologickým přesahem opět od Safety Seal Plastics: porotci ocenili etiketu na pivní plechovku Big Spruce Tag! You’re It! s perforovanou odtrhávací páskou k odstranění návleku pro recyklaci. Technika by mohla být velmi užitečná v širším kontextu i pro PET obaly, protože by mohla omezit starosti spojené s recyklací smršťovacích návleků. Dále ocenili grafiku a celkové provedení, které nebyly obětovány ekologii.
V kategorii teplem smršťovacích návleků (v příčném směru) byl oceněn Masterpress z Polska za limitovanou edici vodky Stock Carbon Prestige. „Jednoduchá elegance nejen upoutá zrak na regálu, ale také vyzařuje prestiž výrobku, hloubka návrhu a technické provedení ji řadí mezi vůbec nejlepší za dobu existence soutěže.“
V kategoriích smršťovacích návleků (ve směru výroby), digitálně tištěných návleků a průtažných návleků porotci nedokázali najít žádný exponát, který by dostatečně vyčníval nad ostatní. To ukazuje, jak vysoké jsou standardy dnešní produkce,“ vysvětluje Corey Reardon, předseda a CEO, AWA Alexander Watson Associates.

Vítěz v kategorii inovací: etiketa na whiskey Gully Town od Restless Spirits Distilling z tiskárny Phenix Label v Kansasu