Page 23 - Packaging 3/2021
P. 23

DODAVATELÉ / OBALY
     logo působí minimalisticky a obsa- huje pouze oranžovou a červenou barvu, modrá byla z loga odstraněna, údajným hlavním důvodem je, že má propagovat skutečné jídlo, které samozřejmě modrou barvou obvykle příliš charakterizováno není. Jídlem je inspirován i nový font, který chce společnost používat, písmena jsou
v zaoblenějším a především tuč- nějším duchu. Nový vizuál by měl celkově více zapadat i do digitálního světa, nové logo je velmi vhodné svým tvarem i provedením pro ikonu aplikace apod. Kromě barevnosti
a sjednoceného stylu se u nových obalů nezapomíná ani na ilustrace či texty, především s akcentem na ad- jektiva popisující jídlo jako chutné, křupavé apod. Podobně jako konku- rence i Burger King zaměřuje svou komunikaci na udržitelnost. V rámci systému Loop (u fast foodů strategie udržitelného stravování v rychlém občerstvení), chce Burger King pod- pořit ekologii a nezatěžovat přírodu
s nadměrnou produkcí jednorázo- vých obalů. Zatím v pilotním progra- mu Burger King testuje opakovaně použitelné obaly ve spolupráci se službou Lora společnosti TerraCycle. A opět i zde edukativním způsobem směrem k zákazníkům. Po konzuma-
ci zákazník může obal vrátit k čiš- tění a použití pro další objednávku. Pokud se však zákazník nechce vzdát jednorázového obalu, nemusí a může vratnou „eko“ variantu odmítnout. Za konzumaci ze znovupoužitelného obalu však řetězec nabízí vratnou zálohu za boxy.
Designové obalové novinky
I když u designu obalů je kladen velký důraz na krabičky, zajímavé novinky se nevyhnuly ani kelímkům či příborům, které rovněž do sorti- mentu obalů pro fast food produkty
neodmyslitelně patří. V současnosti Burger King v restauracích na Miami zahájil pilotní program „zeleného balení“ zaměřeného na osm položek, které zákazníci nejvíce používají – vidličky, lžíce, nože, slámky, víčka
na nápoje, obaly na hranolky, obaly na Whopper a ubrousky. Nové varian- ty obalů například zahrnují příbory vyrobené z cPLA (typ bioplastu), ubrousky vyrobené z 100% recyklo- vaného vlákna a obaly na hranolky vyrobené z obnovitelné nebělené virgin lepenky. U dvou nových obalů na Whopper se dokonce společnosti podařilo snížit množství použitého papíruo13%a34%.Prácenatomto projektu bude dále pokračovat, a jak společnost dodala, kooperace bude zahrnovat i spolupracující giganty typu Coca-Cola a Kraft Heinz.
Fast foody, byť nyní v trochu pro- měněné podobě, jsou u klientů stále velmi populární, proto není divu, že obaly pro fast food pravidelně bo- dují i v obalových soutěžích. V době pandemie Covid-19 se i za takto obtížných okolností konala prestižní European Carton Excellence Award
a počet a kvalita přihlášek do soutěže byla velmi vysoká. Rozhodování po- rota neměla lehké v žádné kategorii. Při rozhodování o jedné z nejvyšších
 






















































































   21   22   23   24   25