Reshoper v Letňanech

Veletrh a konference pro e-commerce komunitu „Reshoper“ se konal jeden jediný den, a to 13. dubna. Navštívil jej i Jiří Richtr.

Dostupnost veletržního výstaviště v Praze-Letňanech je dobrá, ať už metrem, nebo autobusem MHD. Přesto bylo parkoviště za plotem plné automobilů, bylo vidět, že návštěvníkům nevadilo zaplatit parkovné. Po vstupu do haly jsem si připadal, že jsem přišel do úlu, jak to v hale hučelo. Tím, že tam nejsou nijak odhlučněné stěny, ozvěna hlasů se násobila.

Údajně se veletrhu zúčastnilo více než 100 vystavovatelů, převážně s info stánky. Těch větších expozic nebylo mnoho, ostatně co může e-shop vystavovat, když je jeho byznys založen především na komunikaci po internetu? Návštěvnost zájemců o prohlídku pravděpodobně přesáhla více než 4 000 osob. Nabídka byla pestrá, od softwaru pro řízení obchodu přes informační systémy, systémy placení za zboží až po vyhodnocování rentability prodeje a mnohé další. Jednu z pěkných expozic měla Zásilkovna, která předváděla na malé ploše automatické programovatelné robotické vozíky do skladů na vychystávání zboží. V zadní části haly byla oddělená část pro poradenskou činnost, kde se mohli obchodníci poradit s odborníky, jak vést či optimalizovat své internetové obchody.

Odpoledne na Reshoperu bylo ovšem jen pro předem přihlášené i ve znamení odborné konference se zajímavými tématy, jako: Kde shánět dobré marketéry a jak s nimi spolupracovat?; „Zdravá konkurence“ versus „nezdravé parazitování“ nebo třeba Odlište se od konkurence.

Večer byla jako obvykle party, tentokrát jako neformální večerní networking.

Návštěvníků na veletrhu bylo hodně, a jak jsem si udělal malý soukromý průzkum mezi vystavovateli, byli spokojeni s množstvím i jejich kvalitou. Takže kdo se pohybuje v této branži a na Reshoperu nebyl, měl by to napravit příště.