Udržitelné obalové řešení pro zeleninu a ovoce

Udržitelné obalové řešení pro zeleninu a ovoce

Na únorovém veletrhu Fruit Logistica 2020 vystavovala firma Multivac komplexní obalová řešení pro balení ovoce a zeleniny, která pomáhají prodloužit trvanlivost čerstvých produktů. Veletrh se zaměřoval na prezentaci udržitelných konceptů balení a atraktivních řešení pro označování ovoce a zeleniny, lehkého občerstvení a všech čerstvých řezaných produktů. Mezi exponáty patří TX 710, traysealer nové generace strojů X-line. Ta se vyznačuje inovativní strojní technologií, komplexními senzory, inteligentním ovládáním a nejvyšší úrovní spolehlivosti procesu. Na veletrhu byla představena aplikace pro balení jahod do misek z vlnité lepenky, které jsou uzavřeny PET monofólií.

Udržitelné balení kukuřičných klasů bylo demonstrováno na kompaktním balicím stroji R 085. Efektivní stroj je zaměřen zejména na výrobce, kteří zpracovávají menší velikosti šarží. Ve verzi R 085 E-Concept lze stroj provozovat i bez připojení stlačeného vzduchu a vody, a nabízí tak velkou flexibilitu, pokud jde o jeho umístění ve výrobním prostředí.

Na veletrhu byly dále představeny obalové koncepty Xmesh a Fresh Safe. Xmesh je materiál, který díky své síťové struktuře zajišťuje propustnost vzduchu, která je důležitá pro ovoce a zeleninu a tím prodlužuje jejich trvanlivost. Obalový systém Fresh Safe pro hlubokotažné balicí stroje a traysealery je vybaven zařízením, které perforuje horní fólii inline během procesu balení. Perforační vzor může být individuálně navržen pro balené výrobky. To umožňuje nastavit definovanou propustnost plynu pro obaly Emap, čímž se výrazně zvýší skladovatelnost produktů. Toto řešení je obzvláště ekonomické, protože je používán standardní obalový materiál a není nutno vytvářet zásoby různě perforovaných materiálů. Dále byla veřejnosti představena etiketovačka L 310 pro celoobvodové etiketování hotových výrobků. Tento typ označování nabízí širokou škálu možností, pokud jde o design různých balení a významně tak přispívá ke zvýšení přitažlivosti výrobků na POS.