Chytrá láhev si sama objedná olivový olej

Chytrá láhev si sama objedná olivový olej

Na Kickstarteru se právě pokouší získat financování ve výši 35 000 $ (již nashromáždil 40 431 $) startup Olivery na svou kampaň a výrobu první tisícovky „inteligentních“ láhví na olivový olej se systémem opakovaného plnění. Láhev samotná je vyrobena ze speciálního skla, díky němuž by měl olej zůstat čerstvý až šest měsíců. Olivery se obrátila na nizozemskou strojírenskou firmu Miron, která zkoumala chování světla ve skle a jeho vliv na obsah. Zjistila, že oxidaci ovoce a zeleniny nezpůsobují všechny barvy spektra, ale naopak fialová a infračervená proces stárnutí zpomalují. Proto Miron vytvořil láhev, která blokuje všechny barvy vyjma těchto dvou. V její základně je navíc zabudována LED, která se rozsvítí, pokud olej dochází, aby upozornila uživatele, že je čas na další objednávku. Po spotřebování 80 % obsahu čip v láhvi informuje mobilní aplikaci oLi v chytrých telefonech, aby objednala další. I pro opakované plnění má Olivery novátorskou koncepci: Namísto celé nové láhve posílá náhradní náplň v plastových sáčcích, které leží naplocho v malé krabici, jež projde otvorem poštovní schránky.
Extra panenský olivový olej je ze za studena lisovaných oliv z jihoitalské Puglie.
(of)