Aldi radí spotřebitelům, aby jídlo očichali

Aldi radí spotřebitelům, aby jídlo očichali

Mnoho potravin skončí v koši, protože spotřebitelé si nejsou jisti jejich trvanlivostí. Řetězec supermarketů Aldi Süd od začátku roku 2018 zkoušel v asi 400 pobočkách v jižním Německu dodatečný přítisk na obalu svého mléka milfina, jenž spotřebitelům radí ozkoušet mléčné výrobky, než je zlikvidují: „Očichej mě! Ochutnej mě! Často jsem ještě pořád dobré!“
Doprovodná anketa mezi zákazníky ukázala, že výzva prokazatelně přispěla k jejich poučení. Julia Adouová, vedoucí pro společenskou odpovědnost, Aldi Süd: „Test ukázal, že sdělení naši zákazníci vnímají a především příslušně mění své chování.“ Více než 75 % respondentů konstatovalo, že při kontrole kvality mléka je důležitější sledovat vnější faktory, jako je chuť a vůně, než vytištěné datum minimální trvanlivosti. To bylo o dobrých 12 % více než před změnou obalu. Přes 80 % spotřebitelů pochopilo kampaň „Zachraňte své mléko“ jako výzvu k tomu, aby s potravinami zacházeli mnohem uvědoměleji, a kolem 85 % ji ocenilo jako důležitou, a dokonce velmi důležitou. Aldi Süd nyní zavádí obal celostátně.