Jak (ne)zabalit banán

Jak (ne)zabalit banán

V nedávné době se na obalářských portálech objevily dva zajímavé, doslova protikladné příklady přístupu k balení čerstvého ovoce a zeleniny.
Jihokorejský supermarket E-Mart prý vymyslel „geniální“ balení banánů: v plastové misce je šest banánů seřazeno v pořadí podle zralosti. Webová stránka obchodu doporučuje, abyste konzumovali vždy jeden denně počínaje tím nejzralejším, takže nebudete mít trs, který je celý nezralý nebo naopak přezrálý najednou. Na sociálních sítích někdo společnost proklíná za nadměrné použití plastů, někteří říkají, že toto ovoce už má od přírody svůj vlastní obal, pro někoho je to praktické řešení plýtvání potravinami a další se ptá, proč nejsou volně prodejné banány v různém stupni zralosti.



Naopak britský řetězec Iceland nahrazuje plastový obal na banánech 100% recyklovatelnou páskou z recyklovaného papíru, čímž chce ušetřit 10 mil. plastových sáčků ročně. Tato páska jako úplně první obal v britských supermarketech nese značku Plastic Free, zavedenou počátkem roku sdružením A Plastic Planet. Iceland se chce stát prvním velkým obchodníkem na světě, který se zcela zbaví plastových obalů na výrobcích vlastní značky, a to do roku 2023. Po tomto prohlášení z ledna 2018 obratem odstranil 850 t plastů, převážně náhradou černých plastů papírovými tácky. Také zjišťoval názor spotřebitelů na papírové sáčky a jako první britský supermarket instaloval automaty na vracení plastových láhví. (of)