Výrobci inteligentních obalů se připravují na Apple iPhone 8 a iOs 11

Výrobci inteligentních obalů se připravují na Apple iPhone 8 a iOs 11

Majitelé značek dnes považují chytré obaly za klíčový prvek, jak upevnit vztah spotřebitele k výrobku a zároveň výrobky zabezpečit před zničením, kontaminací, paděláním či zneužitím. Obzvlášť to, že Apple iPhone 7 a 7 Plus dokážou číst NFC (Near Field Communication, komunikace na krátkou vzdálenost) tagy, okamžitě přiblížilo digitalizované obaly do dosahu dalších 120 mil. uživatelů. Systém iOS 11 přišel v září a umožňuje iPhonu přečíst libovolný NFC tag. Do roku 2020 bude na celém světě pravděpodobně šest miliard uživatelů chytrých telefonů a počet připojených výrobků se odhaduje na 30 miliard. Paula Hunterová, výkonná ředitelka, NFC Forum, řekla časopisu Packaging News: „Apple iOs 11 s podporou NFC tagů znamená, že více než dvě miliardy lidí na světě nyní mají v kapse NFC čtečku.“

Mnoho výrobců aktivních a inteligentních obalů rozšiřuje výrobu do masových měřítek, dva největší, Thinfilm Electronics a PragmatIC, nedávno otevřeli nová výrobní zařízení. Davor Sutija, výkonný ředitel, Thinfilm, hovořil o tom, že NFC otevírá nové možnosti pro komunikaci s předměty denní potřeby – od pivních tácků přes kosmetické obaly po visačky na oděvech. „Náš tým vyvinul aplikaci, která uživatelům iPhonů umožní uložit a spravovat jejich oblíbené skeny.“ Tuto aplikaci lze nahrát do iPhonu 7 a novějších přímo z App Storu po zadání slova „Thinfilm“. Po načtení tagu uživatel uvidí mobilní obsah webu, jenž mohl být naspecifikován pro každý kus výrobku zvlášť. Aplikace umožní procházet historii skenů a jejich lokalizaci, vybírat oblíbené, aplikovat filtry ad. Značky mohou svoje stávající iOS aplikace integrovat s SDK (software developer kit) od Thinfilmu a také využít výhod jeho cloudové platformy CNECT ke konfiguraci NFC tagů, vytváření a správě mobilních marketingových kampaní a analýze chování zákazníků na platformách iPhone, Android i Windows.