Coca-Cola s OLED etiketou

Coca-Cola s OLED etiketou

Tato etiketa od firmy Karl Knauer získala německou cenu za design 2018 v kategorii „Vynikající komunikační design“. Oceněná etiketa značky Coca-Cola byla výrobcem obalů zušlechtěna technologií „HiLight-printed OLEDs“. Etiketa byla vyvinuta ve spolupráci s firmou Inuru GmbH. Tištěně prvky OLED jsou několik nanometrů tenké, svítící a sestávají se z organických polovodičů. OLED prvky svítí po několik týdnů a mají integrované tištěné baterie nebo fotovoltaické prvky. Podle výrobce mohou být použity i na vysoce zakřivených plochách a jsou nákladově příznivé. OLED jsou považovány za udržitelné, protože jsou recyklovatelné a likvidovatelné podle zákonných předpisů. Pomocí této nové technologie mohou být obaly, displeje a materiály POS vybaveny animovanými obrázky, logy a texty. Aktivace světelného efektu probíhá dlouhodobě i bez kontaktu a to zákazníkem, který se prostě přibližuje k regálu. Etiketa pro Coca-Colu je prototyp, jehož světelný efekt je vyvolán tlačítkem pro přehrávání. Podle výrobce se již plánuje další revoluce. Do několika let může technologie OLED vytisknutá na tenkém papíru fungovat také jako displej a přehrávat videa. Inscenacím značkových výrobků na POS by se otevřel nový tvůrčí potenciál.

Německá cena za design již řadu let oceňuje inovativní produkty a projekty, jejich výrobce a designéry, které jsou průkopnickými v německém a mezinárodním designu.