Soutěž sdružení FINAT

Soutěž sdružení FINAT

Vítězové každoroční soutěže o nejlepší etiketu pořádané sdružením FINAT byli letos vyhlašováni již po sedmatřicáté. V porotě v čele s předsedou Tonym Whitem z AWA Consulting zasedli Murat Sipahioglu z Gallus Group, Steve Wood ze Steve Wood Services a Michael Scherhag, editor časopisu Etiketten/Labels. Letos přišlo více než 280 přihlášek od asi 45 společností ze 24 zemí světa. Přihlášené výrobky byly posuzovány v pěti hlavních skupinách a mezi nimi byl poté zvolen ten úplně nejlepší.

•        Nejlepší z nejlepších (vítěz ve skupině marketing/koncoví uživatelé): Royston Labels, Velká Británie, etikety na láhve vína King’s Cross, tištěné flexograficky šesti UV barvami na pokovenou podložku a lakované

•        Skupina tiskových technik: Marzek Etiketten, Rakousko, etikety na láhve piva Sonnwend Bock, tištěné ofsetem ve čtyřech barvách plus stříbrná, ražené zlatou fólií za tepla, opatřené slepotiskem, lakované vysoce lesklým lakem a dokončené složitým výsekem

•        Skupina aplikací bez lepidla: IPE Industria Grafica, Španělsko, za smršťovací rukávové etikety na víno Luna de Murviedro cava, tištěné flexograficky čtyřmi barvami (bílá, černá, šedá a perlová) na fólii, ražené fólií za studena a matně lakované

•        Skupina inovací a tištěné elektroniky: Schreiner Group, Německo, digitálně tištěné UHF-RFID parkovací známky pro automatickou identifikaci vozidel (životnost známky odpovídá životnosti vozidla)

•        Skupina digitálního tisku: Etiketten Carini, Rakousko, etikety na víno Kress Beerenauslese s ražbou fólií za horka a matným lakem

•        Porotci dále udělili dvě zvláštní ceny – jednu švýcarskému Omnipacku za etikety digitálně tištěné na dřevěnou dýhu pro omezenou edici láhví whisky Glenfahrn a druhou Source Labels z Velké Británie za etikety na kaviár z vyzy Fortnum & Mason, také digitálně tištěné, se 14 krystaly Swarovski.