Ardagh vytváří skleněný reliéf s vysokým rozlišením

Ardagh vytváří skleněný reliéf s vysokým rozlišením

Designérský tým Ardaghu adaptoval metodu tradičně používanou v čokoládovnách, aby mohl vytvářet skleněný reliéf s vysokým rozlišením a výraznou texturou. Na rozdíl od běžné ražby nový proces (známý jako „sculptured embossing“) dovoluje replikovat různé efekty, např. dřevěné obložení a citrusovou kůru, text a další detaily jako živé. V sektoru alkoholických nápojů byl nedávno použit např. pro láhev whisky Whyte and Mackay’s Claymore, kde bylo luxusnějšího vzhledu dosaženo opakováním motivu z etikety ve skleněném reliéfu vzadu na lahvi. Metoda byla použita i v potravinářském průmyslu, a to pro zavařovací láhev ve tvaru citrusového plodu na džemy Duerr’s. Mark Duerr, jednatel: „Tým Ardaghu … našel rovnováhu mezi estetikou návrhu a praktičností masové výroby.“ Tento jedinečný obal byl oceněn jako Best Packaging Design při udílení World Food Innovation Awards, které pořádá magazín FoodBev Media. Porotce ohromila detailní textura: „Vypadá jako slupka, a i na dotyk je jako slupka! Není divu, že se zákazníci nemohou dočkat, až si ji koupí, vypotřebují a nechají pro další použití.“ A to podle prodejního a marketingového ředitele Richarda Duerra „jako cokoli od svícnu po koktejlovou sklenici“.

John Oczabruk, konstruktér forem z Ardaghu, vysvětluje, jak to funguje: „Používáme haptické rozhraní, abychom ručně vytvarovali, vytáhli, vyhloubili a vyhladili 3D model na obrazovce, a díky zpětné vazbě cítíme, jak výsledek působí.“ Nová metoda přinesla i další výhody ve fázi návrhu: 3D model je zcela kompletní, bez podříznutí a ostrých hran, takže Ardagh může dát výrobci forem přesný model, připravený pro obrábění.